جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا

حوزه/ مراجع و علما به اشکال گوناگون رهنمودهایی می دهند که در بسیاری از موارد به آن توجه نمی شود و تاسف آور اینکه دولت و مجلس و قوه قضاییه به آن توجه ندارند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه» در خصوص تعامل قوای سه گانه با مراجع گفت: مراجع و علما به اشکال گوناگون رهنمودهایی می دهند که در بسیاری از موارد به آن توجه نمی شود و تاسف آور اینکه دولت و مجلس و قوه قضاییه به آن توجه ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه مراجع تقلید گلایه های بسیاری نسبت به عملکرد مجلس، دولت و قوه قضاییه دارند گفت: در دیدارهایی که از طریق مجلس با مراجع داشتیم، این بزرگان بارها گلایه کردند که توجهی که باید از سوی مسوولان به تذکرات و نگرانی های آنان صورت بگیرد، اما این مهم اتفاق نمی افتد.

وی با یادآوری اینکه؛ توجه به سیستم بانکی کشور بارها از سوی مراجع تذکر داده شده است گفت:  برخی از قوانینی که در سیستم بانکی اجرا می شود با آرمانهای اسلام وانقلاب فاصله دارد و نگرانی مراجع از این بابت است که چرا به سوی اصلاح نمی رود.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به اینکه یکی دیگر از گلایه های مراجع مساله عفاف و حجاب است گفت: علما و مراجع بارها نسبت به این موارد ابراز نگرانی کرده اند هنوز واکنش لازم در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: البته بارها از سوی نمایندگان مجلس نسبت به این موارد تذکراتی داده شده، اما دستگاه های قوای سه گانه آن طور که باید و شاید نتوانسته اند به این نگرانی ها پاسخ بدهند. لذا این گلایه ها همچنان باقی است.


نماینده نیشابور با تاکید بر اینکه بارها دیده ایم وقتی مسوولان خدمت مراجع می رسند، این بزرگان به آنان تذکر می دهند، امیدواریم این تذکرات بتواند در روند کاری آقایان تحولاتی ایجاد کند.

وی در خصوص تعامل قوای سه گانه با مراجع گفت: این تعامل باید پیوسته باشد و خدایی ناخواسته و استفاده مقطعی و تبلیغی از مراجع نشود. این طور نباشد، هر وقت مسوولان کاری داشتند یا با چالشی رو به رو شدند، به سراغ مراجع بروند تا در بین اذهان عمومی نظر مساعد آنان را جلب کنند.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: این تعامل باید اعتقادی باشد. ما دولت جهوری اسلامی ایران هستیم و آرای این مردم ناشی از اعتقادی است که به فرهنگ اسلامی دارند. بنابر این ارتباطات با مراجع باید اعتقادی باشد و رهنمودهایی که مراجع می دهند تا جایی که امکان دارد، باید زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر این رهنمودها نیاز به قانون دارد، باید در قالب لایحه از سوی دستگاهها به مجلس ارایه شود و اگر کم کاری صورت گرفت، نمایندگان طرح خود را با توجه به رهنمودهای علما به صحن علنی مجلس ارایه دهند تا نگرانی های مراجع مرتفع بشود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha