پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب دوران عقد

حوزه/ کتاب «دوران عقد»، هشتمین دفتر از مجموعه مهارت ‌های طلبگی، به قلم استاد هادی حسین خانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دوران عقد، یکی از مهم ‌ترین و سرنوشت ‌سازترین برهه ‌های زندگی هر فرد محسوب می ‌شود.

اهمیت این دوران به طور طبیعی بر حساسیت آن می ‌افزاید و هر یک از زوجین باید مواردی را رعایت کنند. برای تبدیل این برهه زمانی به بهترین دوران زندگی خود، باید امور اقتصادی، عاطفی، تربیتی و رفتاری را در نظر بگیریم.

همچنین ضروری است که آسیب ‌های این دوران را بشناسیم و به دنبال برطرف کردن آنها باشیم.

مطالعه این کتاب را به شما که تازه گام در تشکیل زندگی نهاده ‌اید و دوران شیرین عقد را ورق می ‌زنید، توصیه می‌ کنیم.

کتاب «دوران عقد» از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی در شمارگان 1000 نسخه، 102 صفحه و با قیمت 6000 تومان منتشر شده است.

زوجین و شئون طلبگی در کتابی با عنوان همسرداری

کتاب «همسرداری»نهمین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارت های طلبگی است که به همت مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

کتاب همسرداری تالیف سید جعفر علوم در سه فصل با موضوع: حقوق و وظایف متقابل همسران،  مهارت های مهم زندگی، زوجین و شئون طلبگی تدوین یافته است.

علوی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:

تأثیر روابط صحیح ما با همسرمان در رسیدن به تمام اهداف مربوط به سعادت در زندگی، کاملاً آشکار است. به عبارت دیگر اصل و چگونگی روابط ما با همسرمان، خوشبختی و سعادت یا تیره روزی و شقاوت را برای ما در دنیا و آخرت رقم می زند. گفت و گو درباره چنین موضوعی برای ما که مبلّغی دینی هستیم و در جامعه اسلامی الگو به شمار می رویم، اهمیت مضاعفی می یابد، زیرا ما می توانیم از این راه، افزون بر اینکه نمونه ای از یک خانواده متعالی اسلامی را به دیگران معرفی کنیم، دیگر فعالیت های طلبگی خویش را نیز ارتقاء بخشیم؛ زیرا بی شک شیوه زندگی و تعامل با همسرمان، تأثیر عمیقی در فعالیت های تبلیغی و حوزوی ما دارد.

نهمین جلد از مجموعه مهارت های طلبگی به موضوع "همسرداری" اختصاص یافته است. پرداختن به موضوع همسرداری اهمیت فراوانی دارد. از هر زاویه ای به این موضوع نگاه می کنیم، اهمیت فوق العاده آن را به روشنی می یابیم؛ آرامش فردی، رشد و تعالی خود و همسرمان، پیشرفت دنیوی، رضایت از زندگی، تربیت فرزندان، سالم سازی و رشد و تعالی جامعه موضوعاتی هستند که در این بحث قابل بررسی است.

عناوین این مجموعه یازده جلدی در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. "همسرداری"دفتری از فصل خانوادگی این مجموعه است.

نویسنده در این اثر، روابط زن و شوهر را مجموعه ای از تعاملات آنها دانسته که خوشبختی و سعادت یا تیره روزی و شقاوت را برای آنان در دنیا و آخرت رقم می زند. از این رو بهترین راه برای نیل به یک خانواده متعالی اسلامی را آشنایی با شیوه زندگی و نحوه تعامل با همسر می داند.

گفتنی است نهمین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارتهای طلبگی با عنوان" همسرداری" اثر سید جعفر علوی، با قیمت 7000 تومان، توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب می توانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha