جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 376646
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کتاب فعالیت سیاسی

حوزه/ کتاب «فعالیت سیاسی» به همت گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این کتاب در چهار فصل شامل؛علل ضرورت مشارکت روحانیون در فعالیت های سیاسی، ارکان فعالیت های سیاسی طلاب، مهارت های طلبگی در عرصه فعالیت های سیاسی و چالش ها و پیامدهای فعالیت سیاسی طلاب به رشته تحریر در آمده است.

تسلط بر مهارت های خاص و متناسب با فعالیت های عرصه زندگی فردی و اجتماعی، از جمله راهکارهایی است که می تواند به پیشبرد امور در کوتاه ترین زمان انجامیده و ضمن تأثیر مضاعف و عمیق در عرصه آن فعالیت، اهداف و غایات آن را نیز به بهترین صورت، تحصیل نماید. برای نمونه بسیاری از دانشمندان به علت فقدان مهارت های انتقال مفاهیم و مطالب قادر نیستند دانش و مفهوم مورد نظر خود را به مخاطبانشان منتقل سازند. در مقابل افرادی با دانش کمتر، پس از بهره گیری از مهارت هایی مانند سخنوری،‌ نویسندگی، تدریس و روابط عمومی، قادر خواهند بود مباحث و دانش خویش را به خوبی و در مدت زمان مناسب، ‌به دیگران منتقل کنند و تأثیرات عمیقی در مخاطب خویش به جای بگذارند.‌

فعالیت سیاسی مطلوب، علاوه بر نیت و انگیزه الهی، نیازمند مهارت هایی است که کاربست آنها می تواند حرکت جامعه به سوی تحقق آرمان های اسلامی و کارآمدی حکومت دینی را تضمین کند. گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه، مجموعه ای ارزشمند در یازده مجلد با نام مهارت های طلبگی گردآوری کرده که جلد دهم این مجموعه با عنوان " فعالیت سیاسی" اثر آقای سید سجاد ایزدهی، به تازگی منتشر شده است.

عناوین مجموعه مهارت های طلبگی در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. دهمین دفتر این مجموعه با عنوان "فعالیت سیاسی"، دفتری از فصل اجتماعی این مجموعه است.

نویسنده در این اثر، براین باور است که طلاب و روحانیون، ضمن اینکه می بایست شریعت، اخلاق و معنویّت را در فعالیت های سیاسی خویش، مدّ نظر داشته باشند. باید از اشتباهات پیراسته بوده و خود را به مهارت هایی در عرصه فعالیت های سیاسی آراسته سازند، تا ضمن این که ارتباط مطلوب و مستحکم تری با مردم برقرار کنند، به صورت مناسب تری اهداف و غایت شریعت را در جامعه محقق سازند.

دهمین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارتهای طلبگی با عنوان" فعالیت سیاسی" اثر سید سجاد ایزدهی، با قیمت 7000 تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب می توانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha