جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خصوصیتی که در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هیچ یک از نیروهای ارتشی دنیا از آن برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در مراسم رژه ارتش با تبریک روز ارتش به نیروهای مسلح اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درایت و دوراندیشی امام خمینی(ره) 29 فروردین ماه سال 58 به عنوان روز ارتش نامگذار شد که در این روز مبارک ارتشیان در قالب رژه در مجامع و خیابان ها حاضر شوند و مردم از آنان استقبال کنند تا روز بزرگداشت ارتش در کشور اهل بیت(ع) نهادینه شود.

وی با اشاره آیه 4 از سوره مبارک الصف  «اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فى سَبیلِه‌ صَفًّا کَاَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص» گفت: مصداق واقعی و بارز این آیه شریفه نیروهای مسلح ایران اسلامی و ارتش مکتبی و ارزشی است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: خصوصیتی که در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هیچ یک از نیروهای ارتشی دنیا از آن برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر ویژگی های لشکریان اسلام از منظر امیرالمومنین(ع)، اذعان داشت: در فرمان مشهور حضرت علی(ع) به مالک اشتر، ایشان می فرمایند:«لشکریان و ارتشیان به اذن خدا در  حمایت از مردم از خطرات و زینت حاکمان و والیان هستند همچنین موجب عزت و اقتدار دین می باشند»، لذا عزت و مایه اقتدار دین بودن فقط شامل ارتش و نیروهای مسلح ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از شاخصه مکتبی و ارزشی بودن ارتش ایران اسلامی و بهره گیری از توان قدرت نظامی و دفاعی در راستای اعتلای کلمه مقدس«لااله الا الله» موجب شده تا کشورهای اسلامی در امنیت و آرامش زندگی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha