پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 376728
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
مراسم اعتکاف

حوزه/ مدیر اداره تبلیغات اسلامی نقده گفت: اعتکاف تمرین نهادینه کردن آموزه های اسلامی در وجود آدمی است تا همیشه بتوانیم نبض رفتارمان را کنترل کنیم.

حجت الاسلام سیدسجاد مدنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف تمرین خودسازی، اخلاق مداری و تلاش برای نهادینه ساختن آموزه های اسلامی در خویشتن است که امسال این مراسم ارزشمند در اوایل سال جدید قرار گرفته است، کسانی که این توفیق بزرگ را کسب می‌کنند، سعی کنند کمتر حرف‌های دنیایی بزنند، فضای معنوی اعتکاف را جدی نگه دارند، مواظب نرنجاندن دیگران باشند و اعمال معنوی اعتکاف را در طول سال ادامه دهند.

وی با اشاره به تاریخچه اعتکاف در بین ادیان توحیدی، بیان داشت: از آیات و روایات این گونه برداشت می شود که اعتکاف قبل از اسلام نیز وجود داشته که بعد از تولد اسلام به عنوان یک سنت توسط پیامبراکرم(ص) ادامه یافته به طوری  که نبی مکرم اسلام دهه سوم ماه مبارک رمضان را در مسجد معتکف می شدند.

مدیر تبلیغات اسلامی نقده تصریح کرد: حضور مبلغان دینی در جمع معتکفین فرصتی برای تبیین رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید، خصوصا در شرایط فعلی جهان اسلام است لذا مبلغان باید در جمع معتکفین مسائل روز منطقه و جهان اسلام را تشریح و تبیین کنند.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: چهار مسجد در شهرستان نقده و محمدیار آماده میزبانی از معتکفان هستند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha