پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حکیم الهی

حوزه/ معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی با مواضع وحدت شکنانه خود به ویژه بیانیه اجلاس اخیر استانبول نشان داد که در مسیر بیراهه حرکت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید حکیم الهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد و تقویت وحدت و یکپارچگی بین کشورهای اسلامی و مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی تشکیل شد، ابراز داشت: اساساً فلسفه تاسیس این سازمان یکپارچگی امت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی بوده و حال آن ها که در سال های اخیر به دلیل فشار و نفوذ برخی از کشورهای مرتجع منطقه به ویژه عربستان سعودی این سازمان از وظیفه اصلی و ذاتی خود باز مانده و به یک بیراهه اُفتاده است.

وی همچنین افزود: چندی است که این سازمان خاصیت و تاثیرگذاری لازم خود را از دست داده و امروز در مسیر ایجاد و تشدید اختلاف و دودستگی بین امت اسلامی حرکت می کند که نمونه بارز این رویکرد منفی اجلاس اخیر این سازمان بود که به تحلیل خود مفسران و سیاست مداران غربی ، بدترین اجلاس آن بود.

معاون بین الملل جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: به ویژه در شرایط حساس منطقه که جنگ خانمان سوزی به راه اُفتاده و از سویی اسلام هراسی در کشورهای مختلف اروپایی در حال رشد است، این مسایل می طلبید که سازمان کنفرانس اسلامی اندیشه و طرحی برای این معضل جهان اسلام بیابد و در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی فعالانه تر عمل کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نه تنها اقدام عملی در برابر رژیم اشغالگر قدس انجام نمی دهد ، بلکه متاسفانه به دلیل نفوذ عربستان در این سازمان و بذل و بخشش گسترده مالی در بین برخی کشورهای فقیر عضو سازمان به نوعی به رژیم صهیونستی برای فعالیت بیشتر چراغ سبز نشان داده و جریان مقاومت را تهدید می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی همچنین بیان داشت: به هر حال آنچه مسلم است و مثلث عبری، عربی و ترکی باید بداند که این وضعیت ادامه پیدا نکرده و ملت های بیدار و هوشیار کشورهای اسلامی اجازه نمی دهند که برخی کشورهای دست نشانده قدرت های بزرگ، چنین رویکردی را علیه جبهه مقاومت اسلامی ادامه داده و این گونه به صدور بیانیه ها و برگزاری نشست های منافقانه و محکوم به شکست بپردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha