جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: اگر به رویکرد تمدن سازی و جامعه سازی امام جواد(ع) توجه کنیم به پیام و یافته های خوبی خواهیم رسید.

به گزارش خبر گزاری«حوزه» ، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی، پیش از ظهر امروز در همایش سیره زمانه امام جواد(ع) که در سالن اجتماعات پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد به دغدغه ها و نگرانی های پژوهشی در مورد سیره سیاسی ائمه طاهرین(ع) اشاره کرد و گفت: درگذشته رویکرد مصائب نگاری در میان مورخان و اندیشمندان شناخته شده بود و به فور منابعی در این زمینه و با این دو رویکرد به نگارش در آمده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه نیازمند فعالیت جدیدی به غیر از مناقب، فضیلت، مصائب نگاری در مورد همه معصومین(ع) هستیم، بیان داشت: رویکرد جدید، رویکرد تمدنی و نظام و جامعه سازی است.

 وی افزود:  اهمیت این رویکر برای این است که امامان(ع) هادی، هدایت گر و راهبری جامعه را بر عهده دارند و بر همه چیز آگاه می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی با بیان اینکه آیا از بحث وکالت می توان چنین نیتجه ای گرفت که انجام جامعه سازی نیازمند نهاد سازی باشد؟، عنوان کرد: هدف مهم نهاد سازی،جامعه سازی است و باید از تفکر غیر نهادی پرهیز کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اگر می گویم ائمه طاهرین(ع) به خصوص ابن الرضا(ع) بر بحث نهاد وکالت توجه داشته اند، چون نمی توانستند بخاطر اوضاع شرائط با مردم در ارتباط باشند، ابراز داشت: اگر به رویکرد تمدن سازی و جامعه سازی امام جواد(ع) توجه کنیم  به پیام و یافته های خوبی خواهیم رسید.

 حجت الاسلام و المسلمین لک زایی بیان داشت: اگر قائل به این هستیم که امام(ع)، امام(ع) بر همه  چیزآگاهی دارد، این اعتقاد بدون رویکرد امامتی دینی امکان ندارد.

 وی افزود: اگر با برگزاری این نوع همایش ها، به سمتی برویم که بعد از پایان همه همایش ها به منشور زندگی در همه ابعاد زندگی دینی، فردی و اجتماعی دست پیدا کنیم، کار بسیار مهم و عظیمی انجام داده ایم، چون دین نظر به نگاه تمدنی و راهبردی دارد و آن وقت به عملیاتی کردن سیستم اقدام کردیم و با این کار در حقیقت سیره را وارد زندگی کردیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: باید نفوذ وکالت و رویکرد دینی را به بالاترین سطح آورد و در نگاه کلام و جهانی افزایش داد و لازم است ابزارهای راهبردی و تعابیری ارائه شود که دیگران وقتی می شنوند نتوانند از آن ایرادی بگیرند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha