جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتکاف

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری با تاکید بر این که امروز اعتکاف به معنای واقعی کلمه بین المللی شده است، گفت: رویکرد جهانی شیعه در اعتکاف به منصحه ظهور می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری، معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالیمه، امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره علمی فرهنگی اعتکاف، در تالار شیخ صدوق(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، احیا سنت حسنه اعتکاف را امری مبارک خواند و گفت: رویکرد جهانی شیعه در اعتکاف به منصحه ظهور می رسد.

وی ادامه داد:  امروز جامعة المصطفی مفتخر است به برکت اسلام، انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه، در دنیا حضور بسیار گسترده ای داشته باشد و دانش پژوهان این نهاد در بیش از 80 نمایندگی خارج از کشور، نسبت به برنامه های مهم عبادی و تربیتی مانند اعتکاف اهتمام جدی دارند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالیمه ادامه داد: المطصفی امروز در داخل کشور 15 هزار طلبه تحت تعلیم  دارد و همین مقدار نیز در نمایندگی های خارج از کشور فعال اند، همچنین بالغ بر 40 هزار فارغ التحصیل نیز در اقصی نقاط دنیا به عنوان سفیران اهل بیت(ع) نقش ایفا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری تصریح کرد: در داخل کشور بالغ از 300 تشکل فرهنگی المصطفی مشغول به فعالیت بوده و 100 سایت طلاب تحت پوشش نیز در حال ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه امروز اعتکاف به معنای واقعی کلمه بین المللی شده است، افزود: المصطفی در داخل کشور مدارسی را در قم، مشهد، اصفهان، گرگان، تبریز و قشم دارد و در سال 1394 در مجتمع امام خمینی(ره) 217 نفر، موسسه بنت الهدی صدر 200 نفر و واحد اصفهان 98 نفر معتکف داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین در نمایندگی های خارج از کشور، در لبنان 20 نفر که البته امسال بیشتر شده، در سیرالئون 50 نفر، تایلند 29 نفر، هند400 نفر، افغانستان 1500 نفر، ساحل عاج 50 نفر، نروژ 26 نفر، کومور 25 نفر و در نیجریه به دلیل سیاست های فعلی دولت این کشور، آمار مشخصی نداریم.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی با اشاره به کمبود فضای کافی برای پذیرش معتکفین در سال جاری، گفت: امسال شاهد رشدی 80 درصدی تعداد معتکفین هستیم و اگر ظرفیت های موجود به خصوص برای المصطفی دیده شود، فرهنگ اعتکاف در تمام نقاط هدف گسترش می یابد. 313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha