جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه زندگی مسلمانان در کانادا

حوزه / نمایشگاه زندگی روزمره مسلمانان در کتابخانه‌‌ای در استان کبک کانادا مورد تعرض اسلام‌ستیزان قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» برخی آثار عرضه شده در نمایشگاه زندگی روزمره مسلمانان در کتابخانه‌‌ای در تاون شیپ شرقی استان کبک کانادا مورد تعرض اسلام‌ستیزان قرار گرفت. این افراد روی برخی کتاب‌ها و تصاویر به نمایش گذاشته شده در این کتابخانه شعارهایی علیه مسلمانان نوشتند و آنها را تروریست خواندند. هدف از برگزاری این نمایشگاه که در حال حاضر در کتابخانه اواسنکال شهر شربروک برپاست معرفی ابعاد مختلف زندگی مسلمانان کانادا به مردم این کشور، اطلاع‌رسانی درباره خدمات متنوع مسلمانان به جامعه کبک و نقش آنها در بهبود کشور کاناداست.

پروفسور میشل واتز لاروسی استاد دانشگاه شربروک با اظهار تأسف از خرابکاری اسلام‌هراسان در این نمایشگاه گفت: این مسأله برای ما بسیار عجیب و تکان‌دهنده بود چون هدف این نمایشگاه نزدیک کردن مردم به همدیگر و ایجاد همدلی بود. دیدن این شعارهای اهانت‌آمیز روی آثار نمایشگاه بسیار ناراحت‌کننده است.

وی اضافه کرد: این حرکت اسلام‌هراسانه نشان می‌دهد که چقدر برپایی چنین نمایشگا‌ه‌هایی لازم است، در عین حال متأسفانه نشانگر این واقعیت هم هست که ما هنوز تا رسیدن به هدفمان مبنی بر از بین بردن پیش‌داوری‌ها و تعصب‌ها، رفع سوءتفاهم‌ها و ریشه‌کن کردن نژادپرستی و اسلام‌هراسی فاصله بسیاری داریم و هنوز کار زیادی در این زمینه‌ها باید انجام شود.

کتابخانه اواسنکال این اقدام اسلام‌هراسانه را به پلیس شهر شربروک گزارش داده و شکایتی تنظیم کرده است.

نمایشگاه زندگی روزمره مسلمانان در کتابخانه اواسنکال تا آخر ماه آوریل ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha