جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی گفت: بی شک در سایه گفتمان سازی و مطالبه گری در سطح جامعه به ویژه در میان نخبگان می توان به تحقق اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل اُمید بست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی محسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد مقاومتی و نام گذاری امسال نشان می دهد که کشور ما تا چه میزان نیازمند اجرایی شدن این مطالبه به حق و کلیدی است.

وی افزود: در این میان بی شک حوزه و دانشگاه می توانند هم در امر نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی و هم بحث مطالبه گری از مسئولان برای اقدام و عمل جدی در این باره پیشگام و پیش قدم باشند.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین به نقش مهم طلاب و فضلای جوان حوزه در این خصوص اشاره کرد و گفت: نسل جوان حوزه با دغدغه مندی و جدیت در امور علمی به دنبال اجرایی کردن مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری است و به خصوص در رابطه با اقتصاد مقاومتی می تواند ایفاگر نقش کلیدی خود در زمینه سازی و کمک به تحقق این مهم در سطح کشور باشد.

وی افزود: در واقع ما حوزویان علاوه بر آن که باید عموم مردم را نسبت به مولفه ها و بایسته های اقتصاد مقاومتی به خوبی آشنا کنیم از آن سو نیز باید از مسئولان و مدیران جامعه بخواهیم که در مقام عمل این مساله را تحقق و عینیت ببخشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha