پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حکیم و ‌آیت الله فیاض

حوزه/ آیت الله فیاض خطاب به نمایندگان عراق گفتند: شما باید ابتدا از فساد موجود در خود و فراکسیون های پارلمان رهایی یابید و سپس برای خروج از بحران با دیگران به توافق برسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از برکناری رئیس پارلمان عراق توسط نمایندگان به انتخاب الجبوری به نمایندگی پارلمان، بحران جدیدی که پس از آن اذهان را به خود مشغول ساخته، دودستگی نمایندگان بر سر اصلاح کابینه نخست وزیر عراق و انتخاب هیئت رئیسه جدید پارلمان می باشد که در این زمینه تعدادی از نمایندگان دست به تحصن زده اند و با ادامه این تحصن و دو دستگی برخی سعی بر آن داشتند که این درگیری را به دفاتر دو تن از مراجع عراق نیز بکشانند اما با واکنش این دو مرجع تقلید روبرو شد.

آیت الله حکیم: رسانه ها دقت کنند

در این راستا برخی از نمایندگان متحصن تلاش کردند با دفاتر مراجع عراق ارتباط برقرار کنند، از این نمایندگان ادعا کرد با دفتر آیت الله حکیم تماس گرفته، اما ایشان وقت ملاقات نداده که این ادعا با واکنش دفتر معظم له روبرو شد و در بیانیه ای اعلام کرد: رسانه ها مدعی شده اند برخی سیاسیون با دفتر آیت الله حکیم تماس داشته اند که این خبر فاقد صحت است، لذا از همه می خواهیم در سخنان و اظهارات خود دقت کنند.

آیت الله فیاض: نمایندگان ابتدا خود را اصلاح کنند

از سوی دیگر آیت الله اسحاق فیاض، نیز در پاسخ به گروهی از نمایندگان پارلمان که با ایشان دیدار و تقاضای حمایت کردند گفتند: شما باید ابتدا فساد موجود را از بین ببرید و سپس برای خروج از بحران با دیگران به توافق برسید.

متن سخنان آیت الله فیاض خطاب به نمایندگان بدین شرح است: این مساله ای سیاسی است ما در آن دخالت نمی کنیم، اما باید توجه داشت 13 سال از فساد می گذرد و باید پرسید شما تا حالا کجا بوده اید؟

شما باید ابتدا از فساد موجود در خود و فراکسیون های پارلمان رهایی یابید و ما نیز بر این باوریم نخواهید توانست از این بحران خارج شوید مگر در صورتی که تمام فراکسیون ها برای مبارزه با فساد و ترک مصلحت اندیشی های شخصی متحد و همسو شوند و منافع و مصالح عمومی کشور را در نظر بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha