پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی

حوزه/طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمد آباد اردکان ، شیوه های حفظ امنیت شخصی در فضای مجازی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مهدی گلی در نشست فرهنگی بانوان مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) احمدآباد اردکان با موضوع حفظ امنیت شخصی در فضای مجازی و شناخت شبکه های اجتماعی  اظهار داشت :  سواد رسانه ای یکی از راههای لازم در دقت نظر و هوشیاری افراد در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شمار می رود.

وی افزود : آگاهی از مسأله شرعی اولین شرط استفاده کاربران از فضای مجازی به ویژه برخی شبکه های اجتماعی مجازی مخرّب است که هر فرد باید با رجوع به مرجع تقلید خود کسب تکلیف کند.

این کارشناس فضای مجازی دومین شرط استفاده از فضای مجازی را ارزیابی افراد از حضور مجازی خود در شبکه های مجازی دانست و افزود : افراد در نظر بگیرند که آیا در این شبکه اجتماعی« استفاده کننده» یا « استفاده شونده» هستند ؟ که به تشخیص خود افراد بستگی دارد.

گلی با بیان این مطلب که برخی شبکه های اجتماعی از سوی بیگانگان طراحی و در اختیار ما قرارا داده شده است ابراز داشت : سومین مساله اینکه آیا می توانیم مشابه و گزینه بهتری که داخلی باشد برای آن داشته باشیم و بتوانیم کمتر از فضاهای بیگانه که مطمئنا ناامن است استفاده کنیم؟

وی با اظهار تأسف از وجود بردگی مدرن در عصر امروز گفت : دشمن با استفاده از ابزارهایی که ساخته دست خود اوست و کاملا بر آن مسلط است می خواهد جوامع اسلامی را به بردگی خود در آورد و برای همیشه آن را تحت سلطه خود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha