جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حیدری، اعتکاف را بهترین زمان جمع‌آوری ارزاق معنوی دانست و گفت: باید تا قبل از بسته شدن پرونده اعمال، توشه ای فراهم کرده و به فکر آخرت خود باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهار داشت: اعتکاف یکی از برترین سنت‌های حسنه و مبارک است که خداوند متعال آن را برای بخشش و تعالی بندگان خویش قرار داده است.

امام‌ جمعه موقت اهواز، اعتکاف را فرصتی ویژه برای تهذیب نفس و تقرب به‌ خداوند متعال دانست و تصریح کرد: ازآنجایی‌که عمر آدمی محدود بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند از آینده خود خبر داشته باشد، حضور در اعتکاف می‌تواند اعمال او را ببخشد و پرونده اعمال را پر از حسنه کند که همین ممکن است سبب عاقبت‌ بخیری آنان شود.

وی، ترویج اعتکاف را از برکات انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: تا پیش از انقلاب، خبری از اعتکاف و حضور سه‌روزه جوانان در مساجد برای انجام اعمال عبادی نبود، اما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی سنت زیبای اعتکاف مانند گذشته دوباره میان مردم به‌ویژه جوانان رواج یافت و امروز شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن در سطح کشور حتی دورترین نقاط نیز هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اعتکاف را فرصتی برای کسب بهترین خواسته‌های دنیای و اخروی دانست و در پایان اظهار داشت: به جوانان توصیه می‌کنم که قدر فرصت‌های الهی را بدانند که شاید فردا روزی دیگر نتوانستند از بهره‌های معنوی خدادادی استفاده کنند، پس تا می‌توانند به جمع‌آوری این ارزاق معنوی روی‌آورند که بیشترین آنها در همین سه روز اعتکاف قرار دارد. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha