جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امروز دشمن برای منحرف کردن مسیر حق و حقیقت و تهی ساختن مسلمانان از عزت و غیرت تلاش می کند ولی شهدا با انتخاب آگاهانه خود مسیر حقیقی قرب الی الله را نشان ما داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی عصر امروز در همایش « پدران آسمانی » در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) اظهارداشت: این شهدا در راه غیرت و دفاع از حرم ناموس امیرالمومنین(ع) شهید شده اند و از ما می خواهند که برای دفاع از نوامیس خود تلاش کنیم.

امام جمعه  قم  با تأکید بر اینکه دفاع از حریم ولایت، انتخاب هر فرد است، افزود:هیچ رزمنده‌ای با هدف اسیری، جانبازی و شهادت به عرصه جنگ وارد نمی‌شود بلکه هدف اصلی انجام وظیفه بوده به همین علت شهادت، جانبازی و اسیری در راه خدا رزق و روزی هر فرد می باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: شهید با شهادت خود بینش و نگاه پر افتخاری را برای خانواده، خویشاوندان، شهر، کشور و امت رقم زده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه والاتر از مرگ در راه خدا ارزش دیگری نیست، یادآور شد: شهادت عمل صالحی است که در هیچ صورت از بین نمی‌رود اما دیگر اعمال عبادی انسان از جمله زیارت، نماز، امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مراقبت است زیرا امکان از بین رفتن آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: هرگز زحمات شهدایی که جان خود را برای دفاع ارزش‌هایشان می‌دهند، نابود نمی‌شود و همیشه محفوظ است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: آثار فداکاری شهدا در این دنیا و در بین مردم نیز محفوظ و آشکار است و هر بانگ توحیدی که به گوش می‌رسد، هر پرچمی که برای اهل‌بیت(ع) برافراشته می‌شود و هر زائری که بر مزار اهل‌بیت(ع) حاضر می‌شود، به برکت خون این شهداست.

وی افزود: زنجیرهای اسارت به دست شهدا گسسته می‌شود و آبرو و عزت مسلمانان مرهون خون شهداست، پس آنها چیزی را از دست نداده‌اند.

امام جمعه موقت قم سپس به نکاتی پیرامون شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: آنها با حرکت خود نشان دادند که شهادت مرز نمی‌شناسد و آنچه که ستون فقرات حقیقت است همان " قتلوا فی سبیل الله " یعنی کشته شدن در راه خدا و با رضای اوست و همین رضایت الهی از این کشته شدن خود معیار مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گفت: پاسداری از عتبات امامان معصوم(ع) و امام زادگان، همانا پاسداری از بیوت الله است که خدا در قران از آنها با عنوان «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ » نام برده است.

وی از شهیدان مدافع حرم با عنوان شهیدان مخلص یاد کرد و اظهار داشت: اگر دفاع از وطن به انگیزه دینی باشد، به علت وجود عرق ملی و حسن وطن‌دوستی، باز هم یک انگیزه ملی در آن وجود دارد، ولی کسی که برای دفاع از نقطه‌ای غیر از وطن خود جانش را فدا می‌کند، نشانه اخلاص اوست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: فداکاری شهدای مدافع حرم نشانه زنده‌بودن غیرت دینی در جامعه اسلامی است که مرحوم شیخ صدوق نیز در کتاب "من لایحضر الفقیه" حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده که: غیرت از ایمان محسوب می‌شود و در روایت دیگر از حضرت رسول(ص) آمده است « پدر من ابراهیم غیرتمند بود و من از او غیرتمندترم و خداوند بینی آن کسی که غیرت ندارد به خاک خواهد مالید».

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر اهتمام مردم بر غیرتمندی نسبت به نوامیس گفت: این شهدای مدافع حرم غیرتمندانی هستند که برای رضای خدا این کار را انجام دادند و وقتی کسانی خارج از وطنشان غیرت به خرج می‌دهند، برای مردمی که در کشور خود هستند باید میزان این غیرت بیشتر باشد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha