پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر قاضی زاده هاشمی

حوزه/وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مراجع عظام تقلید وحدت گرایی و وحدت محوری را همان مفهومی دانست که رییس جمهور از آن به برجام ۲ یاد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر قاضی زاده  هاشمی صبح امروز در دیدار با آیات عظام تقلیددرقم با اشاره به هفته سلامت در کشور گفت: این هفته، امسال با محوریت مبارزه با بیماری قند(دیابت) نامگذاری شده است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر 5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند و 9 میلیون نفر نیز در آستانه این بیماری قرار دارند و این بیماری پر عوارض نیز روز به روز در کشور در حال افزایش است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:35 درصد از موادغذایی که در کشور مصرف می شود مورد نیاز بدن نیست و مولد چربی خون و افزایش وزن و چاقی که دلیل اصلی مرگ و میر در کشور است می شوند.

وزیر بهداشت با اشاره  به موضوع برجام گفت: ابزار اجرای برجام ضروری است که ضرورت آن نیز آرامش در کشور و تلاش برای ورود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و دوری از پالس های منفی و نا امید کننده در کشور است.

وی تصریح کرد: رییس جمهور تاکید دارد که آنچه از برجام دو گفته می شود چیزی جز اخلاق مداری و وحدت گرایی در بین آحاد مختلف کشور نیست و نباید از این مساله به موارد منفی تعبیر شود.

قاضی زاده افزود: برای رسیدن به آثار مفید در عرصه برجام باید در کشور از نظر اقتصادی زمینه تعامل و ورود دانش و سرمایه گذاری و تجهیزات را فراهم کنیم و این مساله نیازمند تعامل مثبت است.

وی گفت: شکل گیری اقتصاد مقاومتی نیز بدون کار کردن بانک ها، تعامل و جذب سرمایه و صادرات که مهمترین عامل رشد اقتصادی است امکان پذیر نیست.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: قطعا در معامله ای مثل برجام نمی توان به صددرصد خواسته ها رسید و در این شرایط باید سعی کنیم که با اتحاد، وحدت و اخلاق مداری زمینه توسعه کشور را فراهم کنیم و این وحدت باید در تمام ارکان ایجاد شود.

وی درپایان گفت: برخی از داروها برخلاف ادعای غربی ها که دارو را منع نکرده بودند ولی از نظر بانکی اجازه وارد شدن آن را نمی دادند که این مشکل امروزه به برکت برجام رفع شده است و از نظر تجهیزات نیز شرکت های بین المللی قرار است با مشارکت بخش داخلی در این عرصه سرمایه گذاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آرمان IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    اگر برجام کامل اجرا میشد و سپاه هم موشک پرانی نمی‌کرد اوضاع بهتر میبود