شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 377028
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب «موعودباوری و نودینی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان، محمد روحانی در این باره گفت: این کتاب به مقایسه نقش موعودباوری در پیدایش فرقه‌ها در اسلام و مسیحیت در دو قرن اخیر می‌پردازد و در واقع آخرالزمان را به عنوان یکی از مهم‌ترین دوره‌های حیات جهان مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید بارزترین ویژگی یا واقعیت در این دوره، ظهور یا بازگشت منجی آخرالزمان است. اخبار نقل شده در ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی، مبنی بر دوران طلایی بشر تا آن دوران شور و اشتیاق انتظار تحقق و درک این دوره را در دل مؤمنان ادیان دوچندان کرده است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که اشتراک، انتظار و تحقق و درک این دوره در یک کتاب به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: کتاب کنونی به بررسی مسئله باور به ظهور و بازگشت منجی در دو دین اسلام و مسیحیت و نقش این باور در ایجاد برخی فرقه‌ها در اسلام و مسیحیت می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله عوامل مشترک در پیدایش این فرقه‌ها، ادعای کشف، شهود و ارتباط با منجی و نیز تاریخ‌پنداری ظهور منجی موعود بوده که در هر دو دین سبب پیدایش برخی فرقه‌ها شده است.

روحانی با اشاره به فصول این کتاب گفت: فصل اول، کلیات است که مقدمه، روش‌شناسی و بررسی مفاهیم اساسی در این بخش مطرح می‌شود. فصل دوم، ادبیات و مبانی نظری موضوع است که معرفی اجمالی فرقه‌های موعودباور در آن تبیین می‌شود و در فصل سوم بررسی مقایسه‌ای و تفسیری نقش منجی‌باوری در پیدایش فرقه‌ها در اسلام و مسیحیت تبیین خواهد شد.

وی با بیان این که این کتاب شامل پنج موضوع اساسی است، گفت: ادعای موعود بودن و نقش آن در ایجاد فرقه، نقش کشف و شهود و تأثیر آن در پیدایش فرقه، عامل ادعای نیابت منجی موعود و نقش آن در پیدایش فرقه و در نهایت عامل تاریخ‌پنداری برای ظهور موعود و نقش آن در پیدایش فرقه‌های جدید و پیدایش فرقه‌های معلول شرایط خاص اجتماعی مانند ظلم و جنگ از مناسباتی است که در فصل سوم بیان شده است.

کتاب موعودباوری و نودینی اثری از حجت‌الاسلام رضا کاظمی راد به همت نشر ادیان وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب در آینده‌ای نزدیک در 314 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 14 هزار تومان چاپ می‌شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha