پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه تنها عمل به سیره اهل‌بیت(ع) جامعه را اصلاح می‌کند گفت: اگر جامعه‌ای در جشن‌ها و عزاداری‌ها برای اهل‌بیت(ع) فعال باشد ولی به سیره آنها عمل نکند دچار مشکل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله استادی عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعت استان قم با بیان اینکه فضائل امیرالمؤمنین(ع) سه دسته هستند، گفت: یک دسته از فضائل عظمت امام علی(ع) را بیان می‌کنند، مانند اینکه امیرالمؤمنین(ع) تنها کسی هستند که در خانه خدا به دنیا آمده‌اند.

وی بیان کرد: برخی از فضائل علاوه بر اینکه شناخت از امام علی(ع) و عظمت او را برای ما به ارمغان می‌آورد،  نشان می‌دهند کسی که این فضائل را دارد امام است و نه کس دیگری.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: دسته دیگر از فضائل علاوه بر اینکه عظمت و امامت حضرت را بیان می‌کنند برای ما نیز وظیفه‌ای تعیین می‌کند و اگر به فکر اصلاح خود، خانواده و جامعه باشیم باید به این دسته توجه کنیم.

وی عنوان کرد: در جامعه ما به فضائل اول و دوم گرایش بسیاری دارند و برای میلاد علی(ع) در خانه خدا جشن می‌گیرند و به امیرالمؤمنین(ع) به عنوان امام اول ایمان دارند، ولی باید بدانند که گروه سوم است که جامعه را اصلاح می‌کند.

آیت الله استادی ابراز داشت: اگر جامعه‌ای در جشن‌ها و عزاداری‌ها برای اهل‌بیت(ع) فعال باشد ولی به سیره آنها عمل نکند جامعه دچار مشکل می‌شود.

وی بیان کرد: اگر یک نفر آلوده باشد جشن‌ها و عزاداری‌ها برای اهل‌بیت(ع) او را نجات خواهد داد، ولی اگر همه جامعه این‌چنین باشند و تنها به جشن‌ها و عزاداری‌ها بسنده کنند و سیره زندگی اهل‌بیت(ع) را در زندگی اجرا نکنند جامعه اصلاح نمی‌شود؛ محبت اهل‌بیت(ع) جامعه را نجات می دهد، ولی اصلاح جامعه به عمل بستگی دارد.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه قرآن وقتی جامعه را اصلاح می‌کند که مورد عمل قرار گیرد گفت: خواندن و قرائت قرآن به خودی خود دارای ثواب است، ولی باید فرامین قرآن را در زندگی اعمال کرد تا جامعه‌ای سربلند داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در جامعه‌ای که پیرو اهل‌بیت(ع) هستند و سیره آنها اجرا می‌شود، نباید سالی 15 میلیون پرونده در دادگاه‌ها ایجاد شود.

آیت الله استادی گفت: اگر به دنبال اصلاح جامعه باشیم راهی نداریم جز اینکه از خودمان شروع کنیم و مردم را با حق و امیرالمؤمنین (ع) آشنا کنیم و دنبال باطل نباشیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha