سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فضای امروز کشور آلوده به شبهات دینی است، گفت: دشمن که با شبهه افکنی در فضای مجازی، در پی آن است تا بر افکار جوانان تسلط یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در جمع معتکفین مسجد جامع اصفهان با اشاره به این که اعتکاف دارای دو بعد روحانی و ظاهری است، اظهار کرد: اعتکاف یعنی خلوت کردن با خود و خود سازی و رسیدن به خدا.

وی،توجه به بعد ظاهر اعتکاف و احکام مربوط به آن را شرط قبولی اعمال دانست و گفت: اعتکاف یک بعد روحانی و معنوی نیز دارد، یعنی انقطاع از غیر خدا و رسیدن به خالق متعال و هر آنچه خدایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: اعتکاف، یک نوع حبس النفس است، به این معنا که انسان خود را در مسجد حبس می کند؛ تفاوت میان حبس دنیایی چون زندان با حبس در اعتکاف این است که معتکف به اراده و خواست خود تصمیم می گیرد، درون مسجد با خدای خود خلوت کرده و به نوعی خود را محبوس کند، اما شخص زندانی را به زور وارد زندان می کنند.

وی یادآور شد: انقطاع بهترین ثمره اعتکاف است که سبب پرواز انسا ن به عالم ملکوت می شود، شاخصه و ویژگی دنیا و متعلقات دنیایی وابستگی و چسبندگی است، حتی حلال های دنیایی نیز این ویژگی را دارند، بنابراین در انقطاع تمرین می کنیم از دنیا دور شویم که نام آن را موت اختیاری می گذاریم. در موت اختیاری انسان با کسی کاری ندارد و تلاش می کند با سبک باری، به حالت سبک بالی برسد لذا دور بودن از مسائل دنیوی لازم و ضروری است.

 آیت الله مهدوی در ادامه به بحث وجود شبهات و هجمه سنگین دشمنان اسلام و انقلاب علیه جوانان اشاره کرد و افزود: فضای امروز کشور آلوده به شبهات دینی است، لذا جوانان باید از فرصت هایی چون اعتکاف برای یافتن پاسخ شبهات دینی در ذهن خود استفاده کنند.

وی ابراز کرد: دین اسلام یک دین کاملا عقلانی است و برای همه شبهات پاسخ دارد و هرگز دشمنان اسلام و انقلاب حاضر نیستند به مباحثه با علمای اسلام بپردازند، چرا که آنها محکوم به شکست هستند، از این رو دائما درصدد ایجاد شبهه در ذهن جوانان هستند.

 امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: دشمن با شبهه افکنی در فضای مجازی، در پی آن است که بر افکار جوانان تسلط یابد، بنابراین توصیه من به جوانان، بهره مندی از حضور روحانیون و مبلغین در مراسم اعتکاف و یافتن پاسخ شبهات خود است.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha