جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه / خطبای جمعه لبنان این هفته ضمن اشاره به مسائل داخلی لبنان از فساد فراگیر در دولت انتقاد کرده و در خصوص مسائل منطقه ای، نشست های اخیر بین سران منطقه را بی حاصل دانسته و بی توجهی به قضیه فلسطین را شدیدا محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته ضمن اشاره به مسائل داخلی لبنان از فساد فراگیر در دولت انتقاد کرده و در خصوص مسائل منطقه ای، نشست های اخیر بین سران منطقه را بی حاصل دانسته و بی توجهی به قضیه فلسطین را شدیدا محکوم کردند.

روسای دولتها، حکومتداری را امام علی(ع) بیاموزند

آیت الله شیخ عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های این هفته نمازجمعه از رهبران و رؤسای دولت ها خواست تا اصول صحیح رهبری را از سیره امام علی (علیه السلام) الهام گیرند.

وی افزود: روسای دولت ها ستم نکنند و تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند و حافظ کرامت و جان مردم باشند. رهبری یک مسؤولیت عبادی وتکلیفی است، نه تشریفاتی است و نه ابزاری برای تسلط بر مردم است.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: از همین منبر ما از رهبران اعراب و مسلمانان خواستاریم که در اداره امور کشور و مردم تقوای الهی پیشه کنند و حافظ ملت خود باشند، مانع خونریزی شوند، فتنه ها را کنار بزنند، برای بازگرداندن صلح و ثبات به کشورشان تلاش کنند و برای مبارزه با تروریسم تکفیری و صهیونیستی با هم همکاری کنند و جبهه‌ی واحدی را تشکیل دهند. نزدیکی و ارتباط ایران و عربستان برای بازگرداندن وحدت امت و حل تمام بحران‌های داخلی سوریه و یمن و عراق ضروریست.

بی توجهی به مساله فلسطین پذیرفتنی نیست

وی توجه کشورهای عربی و اسلامی به مساله فلسطین را مورد تاکید قرار داد و گفت: بی توجهی به مساله فلسطین پیرفتنی نیست؛ همه باید از ملت فلسطین و مقدسات آن حمایت کنند و بر حق عربی در آزادی فلسطین، جولان، مزارع شعبا و تپه های کفرشوبا تمسک جویند. بیانیه اسرائیل مبنی بر اینکه جولان اشغالی بخشی از سرزمین رژیم غاصب است، تجاوز تازه ای است که ما به شدت آن را محکوم می کنیم و از اعراب و مسلمانان می خواهیم که به مسؤولیت ملی و اخلاقی خود در مبارزه با رژیم متکبر صهیونیستی متعهد باشند.

 

شیخ حبلی: مقاومت، پاسخی جدی به نتانیاهو و محمود عباس است

شیخ صهیب حبلی امام جمعه اهل سنت در شهر صیدا هم عملیات قهرمانانه ای که چند روز پیش صورت گرفت و یکی ازاتوبوس های صهیونیستی را هدف قرار داد، ستود و آن را پاسخی محکم به یاوه گویی های بنیامین  نتانیاهو رئیس جمهور رژیم صهیونیستی دانست که آمده بود تا به عقب نشینی عملیات مقاومت فلسطین دل خوش کند.

در همین راستا، شیخ حبلی تاکید کرد که عملیات قدس بر انتخاب ملت فلسطین در تداوم راه مقاومت پاسخی است به سخنان محمود عباس رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین که گفته بود در صورت عقب نشینی اسرائیل، انتفاضه را سرکوب خواهد کرد.

سید فضل الله: امیدی به نشست های منطقه ای نیست

سیدعلی فضل الله خطیب جمعه بیروت هم بدون اشاره مستقیم به نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفت: اگرچه دیدارها و نشست هایی در سطح منطقه برگزار شد اما هیچ امیدی به یافتن راه حل در سطح منطقه ای نیست، و این اقدامات باعث افزایش خون ریزی ها و رویارویی متخاصمین می شود بدون اینکه آن ها را به راه حلی برساند.

وی افزود: اولین کسی که از این درگیری سود می برد، رژیم صهیونیستی است که توانسته حکومت خود را در جولان و سرزمین عربی و اسلامی و در نزدیکی کسانی که بر سر سوریه درگیرند، حفظ کند.

فضل الله ادامه داد: متأسفانه این مسئله نه اتحادیه عرب و نه سازمان همکاری اسلامی و حتی ملت عربی واسلامی را بیدار نکرد. تنها کاری که آنان در چنین مواقعی انجام می دهند، صدور بیانیه‌ی همیشگی و خجالت آور است.

انتقاد شیخ نابلسی از فساد توقف ناپذیر در دولت

آیت الله شیخ عفیف النابلسی هم در خطبه نماز جمعه شیعیان در مجتمع حضرت زهرا (سلام الله علیها) در شهر صیدا گفت: بسیاری از کشورها به بیماری فساد دچار شدند و بعد از آن نجات یافتند، اما کشور ما همچنان به این بیماری دچار است و گویی نمی خواهد از آن جارج شود. ما هر صبح اخباری از فسادهای بخش‌های مختلف حکومتی و اتهاماتی که مسؤولین بلند پایه به هم وارد می کنند، می شنویم اما هیچ چیز تغییر نمی کند و فساد متوقف نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha