پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام طیبی فر

حوزه/یادواره ۶۹ شهید طلبه مدرسه علمیه قدیری قم به همت مدیریت و بسیج این مدرسه به مدت دو شب برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) در این مراسم، در سخنانی با اشاره به اهمیت داشتن روحیه انقلابی در حوزه و روحانیت، گفت: طلابی  که در زمان دفاع مقدس در مکتب امام صادق(علیه السلام) پرورش پیدا کردند، روحیه انقلابی و روحیه جهادی برای دفاع از ارزش ها و دفاع از سرزمین اسلامی، آنها را از جهت روحی چنان بزرگ پرورش داده بود که در مقابل دشمن با همه امکانات و تجهیزاتی که داشتند ترس در دل آنها راه نداشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ریشه و زیر بنایش از حوزه علمیه طراحی شد و انقلاب از قم شکل گرفت و ادامه پیدا کرد و رهبری هم در این باره فرمودند: قم باید انقلابی بماند.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) اظهار داشت: از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی دشمن سرمایه گذاری های بسیاری برای ضربه زدن به انقلاب انجام داد و برای این منظور از بعضی از چهره های اسلام نما استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در طول این انقلاب ، دشمنان خارجی و داخلی تلاش های بسیاری  کردند تا انقلاب را از بین ببرند، ولی با تدابیر مقام معظم رهبری تمامی این تلاش ها نافرجام ماند.

سخنران این مراسم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد، رهبری فرمودند: که حوزه مهد انقلاب است و اگر حوزه از مهد انقلاب نباشد اصلا انقلابی وجود نخواهد داشت، شاه کلید انقلاب اسلامی ، حوزه علمیه ، بزرگان و اساتید حوزه علمیه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر با اشاره به نقش آفرینی حوزه در دفاع مقدس بیان کرد: در آن ایام هیچ گردان ، گروهان و لشگری نبود مگر اینکه جمعی از طلاب جلودار آن مجموعه بودند و با پوشیدن لباس رزم و نیز ارائه مباحث عقیدتی و دینی نقش موثری در جنگ ایفا کردند.

وی افزود: امروز میدان جنگ تغییر کرده ولی جنگ از بین نرفته و تمام نشده لذا اگر امروز حوزه علمیه همان روحیه مبارزه و در میدان بودن را نداشته باشد آسیب خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر در پایان خاطر نشان ساخت: امروز جنگ ارزش ها و عقیده هاست ، امروز باورهای دینی توسط برخی مورد خدشه قرار می گیرد؛ بعضی از کسانی که عمامه به سر دارند مقاله می نویسند و آنچه را حضرت امام خمینی(ره) به عنوان معیار انقلاب اسلامی بیان فرمودند زیر سوال می برند، لذا مقام معظم رهبری فرمودند: حوزه باید انقلابی بماند و همانطور که در زمان انقلاب ، حوزه نقش ایفا می کرد در زمان حاضر نیز باید وظیفه انقلابی خودر را انجام دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha