پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: آنهایی که داشته های خود را رها کرده و نداشتن ارتباط با امریکا و اروپا را می بینند، مقاومت نمی کنند. این افراد می گویند در این شرایط که با آنها ارتباط نداریم، هیچ چیزی نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در حرم حضرت معصومه(س)، درباره اقتصاد مقاومتی و توصیه های قرآنی در این عرصه، گفت: از جمله فرهنگ های قرآنی در عرصه اقتصاد، کار کردن است.
وی با بیان این که شهری و روستایی، فقیر و غنی، سالم و معلول، کوچک و بزرگ، زن و مرد و همه و همه باید به اندازه توانشان کار و تلاش نمایند، تصریح کرد: از دیگر فرهنگ های قرآنی در عرصه اقتصاد روح مقاومت است.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا درباره مشخصه های فرهنگ مقاومت اظهار کرد: باید به جای این که به نداشته ها توجه شود، به داشته ها توجه شود. انسان ها باید بدانند که همه داشته های دنیایی نابود شدنی است و آنچه برای آنها باقی می ماند، خدا و رحمت الهی است.
وی افزود: اگر انسان دل خود را به داشته های دنیایی ببندد، هر لحظه ممکن است آنها را از دست بدهد و سرخورده گردد، ولی هرچه انسان خود را به داشته های دنیایی بی نیاز بداند و تنها خدا او را کفایت کند، فرهنگ مقاومت در او نهادینه می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: آنهایی که داشته های خود را رها کرده و نداشتن ارتباط با امریکا و اروپا را می بینند، مقاومت نمی کنند. این افراد می گویند در این شرایط که با آنها ارتباط نداریم، هیچ چیزی نداریم. برخی حتی آب خوردن را نیز به تحریم ها مربوط می کردند.
وی قدرت الهی را بالاتر از همه قدرت ها عنوان کرد و گفت: خداوند قادر مطلق است و هر که به او تکیه نمایند، هیچگاه احساس ضعف نمی کند. اگر حضرت زینب (سلام الله علیها) در واقعه عاشورا مقاومت کرد، از این جهت بود که به جای این که بر نداشته های خود تکیه کند، بر داشته همیشگی، یعنی خدا تکیه نمود.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهداء افزود: در دفاع مقدس هم رزمندگان بر خدا توکل کرده و داشته های خود را پیش روی خود قرار دادند و با فرهنگ مقاومت، توانستند دشمنِ تا دندان مسلح و مورد حمایت جهان استکبار را ناکام سازند. امام خمینی(ره) روح مقاومت را در میان مردم زنده کردند و موجب پیروزی ایران اسلامی شدند.
وی لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی را تکیه بر خدا عنوان کرد و گفت: وقتی با خدا باشیم، خدا به ما قدرت، نبوغ، تکنولوژی و هر آنچه نیاز داریم می آموزد. باید به خدا اعتمام کنیم و به آن اتکا نماییم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha