جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد شوهانی نماینده ایلام

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی قبل از اجرا به درستی برای همگان تعریف و تبیین شود.

احمد شوهانی نماینده ایلام در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه»گفت: معنا و هدف اقتصاد  مقاومتی، مقاوم شدن کشور در برابر بحران‌های اقتصادی است، خواه این بحران در اثر مشکلات داخلی باشد یا ناشی از فشارهایی همچون تحریمها جهانی باشد.

شوهانی با تاکید بر اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاثیرات آن بر زندگی مردم گفت: هدف اقتصاد مقاومتی در وهله اول مقاوم شدن در برابر تهدیدهای خارجی از جمله تحریم‌هاست و در وهله دوم پیدا کردن راهکار مقابله با بحران‌های اقتصادی است.

وی با تاکید بر داشتن اقتصاد قوی و  درون زا گفت: اگر می خواهیم اقتصادی برگرفته از توانمندیهای داخلی داشته باشیم نباید نسبت به توانمندی‌های درون کشور بی تفاوت باشیم.

نماینده ایلام با انتقاد از شعار زدگی در بین مسوولان گفت: اقتصاد مقاومتی با حرف و شعارمحقق نمیشود. به همین دلیل باید تمامی امکانات قوای سه گانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج شوند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تقویت تولید داخل دانست و گفت: یکی از بهترین ظرفیتها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های کوچک و زودبازده است که امروزه در تمامی استانهای کشور این قبیل بنگاهها به وفور وجود دارد.

شوهانی با تاکید بر اینکه بنگاههای کوچک نیازی به سرمایه گذاری بالا ندارند و به سرعت راه اندازی می شوند گفت: بسیاری از بنگاههای کوچک به سرعت راه اندازی می شوند و به دلیل بی توجهی مسئولان، ورشکسته می شوند در حالی که دولت می تواند با تزریق مبالغی ناچیز، به حمایت از این بنگاهها بپردازد.

وی خواهان توجه به مشکلات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی شد و گفت: امروزه تولیدات بیشتر بنگاهها کمتر از میران اسمی آنهاست و کمتر بنگاهی را داریم 50 درصد ظرفیت خود را به صورت فعال داشته باشد. بنابر این باید بنگاههایی که میزان تولیداتشان کمتر از توان کارگاه است، شناسایی شوند و سپس با استفاده از ابزارهای اقتصادی مناسب، ظرفیت تولید آنها را بالا ببریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از چالشها و تنشها بین مردم و مسوولان ریشه اقتصادی دارد گفت: اگر اقتصاد مقاومتی در بین مردم نهادینه شود و مردم وظیفه خود را در قبال شرایط کشور بدانند، تنش‌ها به شدت کاهش می یابد و مهمتر اینکه چالشهای اقتصادی جهان نیز تأثیر کمتری بر اقتصاد کشور می‌گذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha