جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن حوزه گفت: منظور ایشان این است روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و حق گویی باید مانند گذشته در بین روحانیون بماند و حوزه های ما خدای ناکرده به روز مرگی نیفتند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه»، گفت: به روز بودن یکی از مهمترین مسایل هر نهادی است و حوزه علمیه انقلابی نیز متناسب با نیازهای جامعه و اتفاقات روز در داخل و خارج از کشور، باید به روز باشد تا به شبهات و ابهامات مردم پاسخ دهد.

*سنگر داران پاسخ به شبهات

وی گفت: مردم به واسطه اعتقادی که به اسلام دارند، بسیاری از سئوالات خود را از روحانیت می پرسند،  انتظار دارند پاسخ آنرا را نیز از یک روحانی بشنوند حتی اگر کارشناسان و صاحب نظرانی در خصوص سوالاتشان پاسخهایی داده باشند.

نماینده نیشابور با اعلام اینکه سئوالات مردم در بخشهای گوناگون سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطرح می شود گفت: امروزه به حضور روحانیت در تمامی این بخشها نیاز داریم و در نهایت پاسخ تمامی این موارد باید از طریق حوزه علمیه داده شود.

وی خواهان حضور بیشتر روحانیت در بین مردم شد و افزود: از آنجا که حوزه علمیه مسوول تربیت روحانی است، باید در انتخاب طلاب و تربیت آنها دقت بیشتری صورت گیرد.

*حضور در بین آحاد جامعه

حجت الاسلام سبحانی نیا با تاکید بر اینکه، حوزه علمیه در قبال جامعه روحانی پس از پایان تحصیل نیز مسوولیت دارد گفت: همانگونه که در دوران انقلاب حوزه علمیه روحانیت را به حرکت در آورد و روحانیون نیز مردم را تشویق کردند اکنون، نیز باید در هدایت جامعه و پاسخگویی به سوالاتشان نقش پررنگی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نیازهای مردم به حوزه در گذشته کمتر از امروز بوده است گفت: اکنون انقلاب اسلامی در دنیا حرفهای بسیاری برای گفتن دارد بنابراین حوزه علمیه باید بیش از گذشته تقویت شود زیرا علیه اندیشه های اسلام و فرهنگ اسلام تبلیغات فراوانی صورت میگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه امروزه فناوری های به روزی را در عرصه های گوناگون شاهد هستیم گفت: با ابزارهای روز علیه اسلام تبلیغ می شود و به همین دلیل روحانیت و حوزه باید به ابزار روز مسلح شوند.

*استمرار روحیه استکبارستیزی

وی در تشریح دلایل اینکه مقام معظم رهبری گفتند؛ حوزه علمیه باید انقلابی بماند گفت: منظور ایشان این است روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و حق گویی باید مانند گذشته در بین روحانیون بماند و حوزه های ما خدای ناکرده به روز مرگی نیفتند.

حجت الاسلام سبحانی نیا با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید نوگرا باشند گفت: طلبه ای که از حوزه انقلابی فارغ التحصیل می شود با روحانی که از حوزه بی تفاوت فارغ التحصیل می گردد، بسیار تفاوت دارد. روحانی انقلابی باید دنبال مسایلی باشد که بتواند شبهات را در جامعه کم کند و مانع فاصله گرفتن جامعه از انقلاب و اسلام شود.

*توجه ویژه به جوانان

وی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی باید به جوانان توجه خاصی داشته باشد گفت: روحانی انقلابی باید به دنبال ارتباط با نسل جوان که آینده کشور و جامعه در دست آنها خواهد بود را هیچ گاه قطع یا سرد نکند.

نماینده نیشابور با اشاره به اینکه طلاب باید ساده زیستی و حفظ روحیه طلبگی را حفظ کنند گفت: امروزه بسیاری از طلبه ها وارد دستگاههای اجرایی میشوند، یا در مسند قضا قرار می گیرند یا به کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی در می آیند، اگر این طلبه ها در حوزه های علمیه به درستی تربیت نشده باشند، نه تنها فرصتی برای نظام نخواهند بود بلکه تهدیدی علیه نظام می شوند.

وی افزود: نگرانی رهبری از این است خدای ناکرده شرایط به نوعی نشود روحانیون ساده زیستی را رها کنند و به اشرافی گری و تجمل گرایی متمایل شوند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تاکید کرد: روحانیت و حوزه علمیه، یک زنجیره متشکل است و مجموعه این عوامل می تواند روحیه انقلابی سال 57 را بر اساس آنچه مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند حفط کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha