جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عاملی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه بايد وارد موضوع تمدن‌سازي شود، در غير اينصورت افرادي اين امر را بر عهده خواهند گرفت كه اعتقادي به دين و نظام ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمين عاملي، مدير حوزه‌ علميه‌ خراسان در دیدار با مسئولان موسسه «مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام»، پيرامون تمدن‌سازي اسلامي، اظهارداشت: حوزه علمیه بايد به طور جدي وارد موضوع تمدن‌سازي شود، در غير اينصورت افرادي اين امر را بر عهده خواهند گرفت كه اعتقادي به دين و نظام ندارند.

وي جذب نخبگان خراساني از سراسر كشور را اقدامي در جهت تقويت حوزه‌ي علميه‌ خراسان معرفي كرد و وجود ديدگاه‌هاي متفاوت را زمينه‌ساز تكامل نهادهاي ديني و مؤسسات مذهبي دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين عاملي در مورد دغدغه‌ مقام معظم رهبري درباره ارتقاء علوم عقلي در حوزه علميه، خاطر نشان كرد: تشكيل كميسيون ويژه‌ علوم عقلي از برنامه‌هاي اولويت‌دار حوزه خراسان است كه البته احتياج به فعاليت‌هاي خاص و وحدت و هم‌افزايي عمومي دارد.

وی با ابراز خرسندي از فعاليت گروه‌ها و مؤسسه های فرهنگي و مذهبي در مشهد، اظهار داشت: انسجام، تعامل و عقلانيت بايد به عنوان اصول حاكم بر تعاملات نهادهاي حوزوي مورد نظر قرار بگيرد.

مدير حوزه‌ علميه‌ خراسان تاکید كرد: انسجام، در بسترسازي و ريل‌گذاري جهت حركت همه‌جانبه و عميق نهادهاي حوزوي براي پاسخ به منويات رهبر معظم انقلاب حرف اول را مي‌زند.

وي فعاليت‌هاي مؤسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلام و روحيه‌ انقلابي و ولايي هيئت مديره‌ اين مؤسسه را تحسين‌برانگيز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در اين مؤسسه توجه بسيار خوبي به مطالبات مقام معظم رهبري شده و يكي از اهداف ما نيز حمايت از مؤسساتي است كه چنين روحيه‌اي دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha