جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سایت گردشگری حلال برای مسافران مسلمان

حوزه/ تریپ‌فز یک پورتال مسافرتی جدید است که مجموعه‌ اطلاعات کاملی از ۲۰۰ هزار هتل و استراحتگاه در سراسر کره زمین داشته و بیش از ۲۰ هزار مورد از این اقامتگاه‌ها در مراکز حلال طبقه‌بندی شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، صنعت گردشگری روبه رشد اسلامی سبب ایجاد یک سایت جدید به منظور بررسی و رزرو مسافرت‌های حلال به منظور تسهیل کار مسلمانان شده است. پورتال مسافرتی تریپ‌فز با استفاده از یک ابزار مرجع نوآورانه محل‌های اقامتی را برای مسلمانان جستجو و انتخاب می‌کند که پایبند به اصول اسلامی هستند.

این سایت دارای مجموعه‌ اطلاعات کاملی از 200 هزار هتل و استراحتگاه در سرتاسر کره زمین می‌باشد که بیش از 20 هزار مورد از این اقامتگاه‌ها توسط شرکت استاندارد سلام، در مراکز حلال طبقه‌بندی شده‌اند.

فائز فتح الله، کارآفرین اهل مالزی سه شنبه به خبرنگاران گفت: سایت تریپ‌فز فضای خالی موجود را پر کرده و برای مسافرانی که خواستار هتل‌ها و استراحتگاه‌های اسلامی هستند، اطلاعات کافی فراهم می‌کند. این سایت همچنین اطلاعات ارائه شده توسط دیگر پورتال‌های بررسی و رزرو مسافرتی مانند تریپ ادوایزر را تکمیل می‌کند.

او اضافه کرد: اطلاعات ما انتخابی و شامل اقامتگاه‌های استاندارد برای مسلمانان بوده و این اطمینان خاطر را برای مشتریان فراهم می‌کند که نیازهای اعتقادی آن‌ها در سفر از تسهیلات نماز گرفته تا غذای حلال فراهم باشد.

کارآفرینان مالزی فضایی خالی در بازار جهانی با بیش از 1.7 میلیاد مسلمان را احساس کرده و به گفته فتح الله وجود گزینه‌های سفر حلال به صورت اینترنتی سفر پربرکتی را برای ایشان به همراه خواهد داشت.

* صنعت گردشگری اسلامی تا سال 2020 به 233 میلیارد دلار می رسد

طبق گزارش‌های اقتصاد جهانی اسلامی صنعت گردشگری اسلامی در سطح جهانی در سال 2014 بیش از 142 میلیارد دلار بوده است که این مقدار به 11% کل مصرف مسافرتی در سطح جهانی اختصاص داشته است. پیش بینی می‌شود که این رقم در سال 2020 به 233 میلیارد دلار رسیده و 13% سطح مخارج گردشگری جهانی را به خود اختصاص دهد. با این حال صنعت گردشگری بین‌المللی همچنان این بازار را دست کم می‌گیرد.

یک مطالعه منتشر شده توسط متخصصان مسافرت حلال سنگاپوری هم جریان رو به رشد گرایش متولیان تعطیلات به سمت بازار گردشگری اسلامی را در دهه آینده پیش بینی کرده‌اند. طبق این مطالعه که در 47 کشور انجام شده است، هزینه‌های گردشگران مسلمان رشد سریعتری نسبت به نرخ‌های جهانی داشته و انتظار می‌رود که از 126 میلیارد دلار در سال 2011 به 192 میلیارد دلار در سال 2020 برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha