جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 377472
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
هفته نامه افق شماره ۴۵۹

حوزه /چهارصد و پنجاه ونهمین شماره هفته نامه «افق حوزه»، به انضمام ویژه نامه حکیم بهابادی و افق خانواده، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی عناوین این شماره عبارتند از: «ارتباط وثیق با حوزه های علمیه لازمۀ اسلامی بودن الگوی پیشرفت»، «عمل به سیرۀ اهل بیت (ع) جامعه را اصلاح می کند»، «سینما در نهادینه سازی فرهنگ وحیانی می تواند تأثیرگذار باشد»، «قلم و بیان دو سلاح مهم برای طلاب علوم دینی»، «نظرات مراجع در راستای آرامش مردم و مصلحت نظام است»، «برداشت اشتباه نسبت به دین، عامل الحاد در شرایط معاصر است»، «20 سؤال از مسئولان فرهنگی کشور»، «تقدیر مراجع عظام از خدمات دولت در حوزه سلامت و سیاست خارجی»، «منشأ عصمت معصومین (ع) چیست؟».

هفته نامه افق حوزه با درج سخنرانی اخلاقی آیت الله ناصری آمده است: در درس اخلاق با موضوع «شیعه واقعی» عنوان می کند: کسی که خدا را دوست داشته باشد، دیگر گناه، معصیت و مخالفتی با امر خداوند نمی کند و خداوند نیز محبت خویش و بندگان مؤمنش را در دل او جای خواهد داد.

قلب ما حجاب هایی دارد؛ یک حجاب به گناهان ما باز می گردد و برای این که محبت خداوند در قلب ما جایگزین شود ابتدا باید توبه از اعمال گذشته داشته باشیم و خودمان را اصلاح کرده و صفات رذیله را از بین ببریم.

اگر خدا را دوست داریم باید محبت دنیا را از دلمان بیرون کنیم و این مسئله در سراسر زندگی معصومین (ع) و علمای حقیقی مشهود و برجسته است. اهل بیت (ع) وضع مالی خوبی داشتند از جمله امیرالمؤمنین (ع)، 36 قنات داشت، اما می بینیم که خود حضرت شب ها چه می خورد و خانه اش چه وضعی داشت. لذا دنیا بد نیست، بلکه علاقه به دنیا بد است؛ چرا که سلمان و اباذر با استفاده از همین دنیا توانستند بندگان مقرب درگاه الهی شوند. بنابراین دنیا سکوی پرش برای پرواز است.

ویژه نامه حکیم بهابادی ضمیمه شماره جدید افق حوزه نیز که به سفارش دبیرخانه کنگره بزرگداشت ملا عبدالله بهابادی یزدی به چاپ رسیده ، حاوی مطالبی در قالب گفت و گویی هایی از بزرگان حوزه و گزارش هایی از نشست های کنگره بزرگداشت این شخصیت حوزوی است.

عناوین افق خانواده عبارتند از: «زهر خرما؛ شهادت حضرت موسی بن جعفر الکاظم (ع)»، «برای تربیت کودکان منتظر فراهم شدن همه مقدمات نباشیم»، «کودکان را وادار به دروغ گویی نکنیم»، «مشاوره برای نوجوانان الزامی است».

علاقه مندان جهت تهیه هفته نامه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.com  در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha