جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی حسینی - قزوین

حوزه/ نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی به واسطه حوزه علمیه ایجاد شده است گفت: بی شک هدایت این انقلاب نیز بر عهده حوزه علمیه است و دشمن نیز از این بابت احساس خطر کرده است.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه دشمن به واسطه حضور حوزه علمیه احساس کرده نمی تواند با انقلاب اسلامی مقابله کند گفت: دشمنان به واسطه همین ناتوانی متوجه شده‌اند که باید به حوزه علمیه نفوذ کنند و از دل حوزه علیه انقلاب کاری انجام بدهند.

وی افزود: آن چیزی که اکنون دشمنان به دنبال آن هستند، این است که در جامعه القا کنند حوزه علمیه و روحانیت متکفل دین مردم است و روحانی باید به امور درسی و علمی بپردازد و کار سیاسی در شان روحانیت نیست.

حسینی با یادآوری اینکه این گونه تحلیل در قدیم نیز برای ناکارآمد کردن حوزه و روحانیت گفته می شد افزود: اکنون می خواهند این تفکر را جا بیندازند که سیاست به معنای کلاه گذاشتن سر دیگران است و روحانیت نباید وارد این وادی شود.

وی با تاکید بر اینکه بر روی این تفکرات و القای این اندیشه در جامعه خیلی کار می شود گفت: این گونه القا می کنند؛ روحانی نباید وارد امور سیاسی شود یا روحانیت به فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و یمن چه ربطی دارد. القای این فکر و اندیشه یک بازی سیاسی است که از گذشته به دنبال آن بوده اند تا روح انقلابی حاکم بر حوزه و روحانیت تضعیف شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان با طلاب گفت: ایشان با بیاناتشان آینده نگری کردند و فرمودند؛ اگر می خواهید انقلاب باقی بماند، باید حوزه علمیه انقلابی باقی بماند.

وی گفت: دشمنان فهمیده اند آن چیزی که می تواند انقلاب را تضعیف کند، نفوذ در دل حوزه علمیه از طریق جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت است.

نماینده قزوین با یادآوری اینکه در هرگام انقلاب اسلامی، روح مبارزه با استکبار ستیزی، مبارزه با سرمایه داران زالو صفت و حمایت ار محرومان و مستضعفان به چشم می خورد گفت: آنهایی که به دنبال ناکارآمد کردن انقلاب هستند با تفکر اسلام منهای روحانیت در صدد نفوذ هستند که با هوشیاری بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید و منویات مقام معظم رهبری حوزه هیچگاه روحیه انقلابی خود را از دست نخواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha