پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیر كل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه برجام حقانیت انقلاب اسلامی را به دنیا ثابتک كرد، گفت: عدم پایبندی استكبار به تعهدات برجام نشان داد كه دشمن اهل مذاكره و سازش نیست و حقیقت ماهیت دشمن نیز آشكار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک ، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب عصر امروز چهارشنبه در همایش «حكمت مطهر» که در شهرستان شازند استان مرکزی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه برجام عالی ترین امتحان الهی برای جامعه ما بود، اظهار داشت: عدم پایبندی استكبار به تعهدات برجام نشان داد كه دشمن اهل مذاكره و سازش نیست و حقیقت ماهیت دشمن نیز آشكار شد.

وی برترین نیاز جامعه امروزی را معیت با صادقین عنوان كرد و افزود: بحث معیت از مباحث بنیادین در قرآن كریم است و كسانی كه همچون شهدا با صادقین باشند ، مسیر رستگاری و كمال را طی خواهند كرد.

دبیركل مجمع جهانی تقریب ضمن تجلیل از حماسه شهدا و ایثارگران و خانواده معظم آنان گفت: در عصر كنونی كه دشمن به وسیله داعش و وهابیت قصد تضعیف امت شیعه را دارد، باید در ترویج مبانی دینی و اعتقادی تلاش نمائیم و امروز اگر شهدای مدافع حرم نبودند تلاش شهدای 8 سال دفاع مقدس تباه می شد .

آیت الله اراکی اظهار داشت: تا مادامی كه نتوانیم اهداف دوران جهاد و دفاع مقدس را در عراق و سوریه پیاده كنیم جهاد ما ناتمام تلقی شده و وقتی این جهاد تكمیل خواهد شد كه كمر استكبار را خرد نمائیم.

وی پایبندی به اصول ارزشهای اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را از ویژگیهای برجسته یك مومن واقعی عنوان كرد و افزود: مومنان حقیقی كسانی هستند كه ایمان به خدا و رسولش داشته باشند و در جریان حوادث و دست به دست شدن قدرتها به شك و شبهه نیفتند و اعتقاد به ولی فقیه داشته باشند.

آیت الله اراكی كشتی نجات انسانها را اعتقاد به اصول و ارزشهای اسلامی و رهبری توصیف كرد و افزود: اگر مومنین ایمان به خدا و ولایت داشته باشند راه سعادت را طی خواهند كرد ولی اگر از رهبری پیشی گرفته و یا عقب ماندند به طور حتم هلاك خواهند شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب خطاب به خیرین و نیكوكاران گفت: این اشتباه است كه همه كارها را باید دولت برای مردم انجام دهد، بلكه اگر كسانی هستند كه خداوند به آنان روزی و مال بیشتری عطا كرده و از تمكن مالی مناسبی برخوردار هستند وظیفه دارند برای رفاه جامعه به دولت كمك كنند.

لازم به ذکر است: در این همایش ضمن تجلیل از شهید مدافع حرم استان مركزی (سردار شهید حمیدرضا انصاری) از مربیان عقیدتی سپاه ناحیه شازند به مناسبت روز عقیدتی در سپاه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha