سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله موسوی نژاد در قم

حوزه/مراسم بزرگداشت درگذشت آیت الله سید محمد موسوی نژاد از علمای مشهد در حسینه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدوی، با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم بزرگ گفت: ایشان از اساتید اخلاق و عالمی فقیه از حوزه علمیه مشهد بودند که در تاریخ خراسان برای همیشه به یادگار خواهند ماند.

این فاضل حوزوی  افزود:ماندگاری حوزه های علمیه و تاثیر آن در ابعاد مختلف، اعم از حرکت های اجتماعی سیاسی، بسیج مردم برای کمک و مساعدت در بحران ها و دستگیری مردم در طول تاریخ بیش از هزار سال حوزه ها، از برکات وجودی این عالمان بزرگ می باشد.

سخنران این مراسم افزود: هرجا مردم از حوزه و علما و کسانی که که ملبتس به لباس پیامبر (ص) هستند، معنویت و اخلاق  دیده اند دل بسته شدند و با جان و دل از فرامین آنان پیروی کرده اند که نمونه آن را می توان در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی خاطر نشان ساخت:در مقاطعی که نفوذ روحانیت در دل ها کاهش پیدا کرده  کار دشمنان اسلام بوده که سعی کرده اند با تبلیغات دروغین و تخریب روحانیت، نفوذ معنوی آنان را در دل ها کاهش دهند، لذا در هر مقطعی از مقاطع حساس کشور که علمای دینی پیش قراولان دین بودند و مردم به فرمان آنها به میدان آمدند پیروزی و نصرت الهی نصیب آنان شده است.

وی افزود: مردم باور دارند که روحانیت مدافع دین الهی هستند و تنها چیزی که عامل توجه مردم است باور معنوی و اعتقادی آنان است لذا باید در مصیبت ها و دردهای مردم  درکنار آنها باشیم.

سخنران این مراسم تاکید کرد:گاهی فقهای ما در طول تاریخ با یک فتوا حکومت های ظالم و نقشه های استعمارگران را نقش برآب می کردند چرا که مردم به اخلاق، زهد و معنویت آنها ایمان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در پایان با اشاره به سجایای اخلاقی مرحوم آیت الله موسوی نژاد گفت: ایشان پیش از آنکه با زبان بخواهد تعلیم دهد سیرت و اخلاق و منش او درس آموز بود،ایشان معلمی بودند که سیرت و عمل او مودب بود نه زبان او، و از برکات حوزه درسی ایشان همین بس که بیش از هزار فارغ التحصیل از حوزه ایشان برجای مانده که بسیاری از آنان از اساتید و مسولین نظام هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha