جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید مدیر حوزه علمیه قزوین از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی، عصر کنونی را عصر اطلاعات خواند و گفت: در دنیای امروز کسی موفق است که اطلاعات بیشتری از حقایق عالم داشته باشد، لذا حوزه و روحانیت باید همگام با تحولات جهانی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به اتفاق حجج اسلام مسلم درگاهی، نماینده طلاب و فضلای قزوین، علاءالدین صفی خانی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان، عباس افشار، مدیر روابط عمومی حوزه قزوین و میثم درگاهی، مدیر مدرسه صالحیه، با حضور در خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، از بخش های مختلف رسانه رسمی حوزه بازدید کرد و در جریان فرایند اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای حوزوی قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین همچنین در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین مولایی، مدیرعامل خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که عصر کنونی، عصر اطلاعات است، افزود: در دنیای امروز کسی موفق است که اطلاعات بیشتری از حقایق عالم داشته باشد، بنابراین باید حوزه و روحانیت همگام با تحولات جهانی حرکت کنند.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام راحل می فرمودند "یکی از شرایط مجتهد، آگاهی از سیاست ها و مسائل شرق و غرب عالم است".

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به قدرت و تاثیرگذاری رسانه ها در تحولات جهانی، اطلاع‌رسانی از کارکرد‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های عظیم حوزه در عرصه‌های، علمی، پژوهشی، تبلیغی، آموزشی و ...، را امری ارزشمند و انکارناپذیر خواند.

حجت السلام والمسلمین عباسی به سابقه درخشان حوزه علمیه قزوین نیز اشاره کرد و گفت: حوزه قزوین از دیر باز مهد تربیت عالمان بزرگ جهان تشیع بوده است و وجود مدارس تاریخی در استان گویای این مطلب است.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین با اعلام آمادگی توسعه همکاری های حوزه استان با خبرگزاری رسمی حوزه، ابراز داشت: انتشار اخبار علما و حوزه های استان ها گام مهمی در معرفی کارکردهای ارزشمند حوزه و روحانیت می باشد.

*رویکرد بین المللی رسانه رسمی حوزه

حجت الاسلام والمسلمین مولایی، مدیر مسئول خبرگزاری حوزه نیز در این نشست با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی از ظرفیت ها و کارکردهای عظیم حوزه های علمیه، مراجع عظام، علما و روحانیت، گفت: درگذشته خلاء رسانه ای در حوزه احساس می شد، اما با راه اندازی هفته نامه افق حوزه در سال 81 و خبرگزاری حوزه در سال 84 این خلاء تا حدودی برطرف شده است.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: مجموعه رسانه ای حوزه (خبرگزاری و نشریه افق حوزه)، تلاش دارد تا متناسب با شأن و جایگاه حوزه و مراجع عظام و بصورت فراگیر و روز آمد، در عرصه داخلی و بین المللی، به امر مقدس اطلاع رسانی اخبار  و رویدادهای حوزوی بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه جهانیان به معارف ناب شیعی، اخیر زبان های عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه با حضور آیت الله حسینی بوشهری افتتاح و حضور رسانه رسمی حوزه در فضای بین المللی وارد فاز جدیدی شد.

نگاه ویژه به حوزه های استان ها

حجت السلام والمسلمین مولایی همچنین با اشاره به قدمت و جایگاه حوزه قزوین و ظرفیت های این استان، تصریح کرد:  مجموعه رسانه ای حوزه نگاه ویژه ای به اخبار علمای بلاد و حوزه های استان ها دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha