شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به ضررهای بیشمار موادمخدر درجامعه و لزوم مقابله همه جانبه با این پدیده شوم، گفتند: مواد مخدر به عقل و اعصاب جامعه ضرر مي زند و درجامعه اي كه عقل افول كند و جوان، گوشه گير و مشغول توهم باشد، كشور نمي تواند خود را اداره كند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در ديدار شركت كنندگان در نخستين همايش سراسري دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي كشور در قم، با اشاره به ضررهای بیشمار موادمخدر درجامعه و لزوم مقابله همه جانبه با این پدیده شوم گفتند: مواد مخدر به عقل و اعصاب جامعه ضرر مي زند و درجامعه اي كه عقل افول كند و جوان، گوشه گير و مشغول توهم باشد، كشور نمي تواند خود را اداره كند.
معظم له افزودند:: کشوری كه دچار اعتياد باشد به راحتی مستعمره ديگران مي شود ، پشت سر اقدام هاي قاچاقچيان مواد مخدر به جزء مساله اقتصادي، مساله سياسي نيز وجود دارد که این امر به خوبی در کشورهای مختلف دیده می شود.
حضرت آيت الله سبحاني افزودند: زماني كه افغانستان تحت حاكميت طالبان بود اين قدر مواد مخدر نداشت و طبق آمار اكنون توليد مواد مخدر در اين كشور چند برابر شده است که حکایت از توطئه آشکار مستکبران عالم برای از بین بردن کشورهای اسلامی دارد.
اين مرجع تقليد تاکید کردند: افغانستان كشوري اسلامي است اما آمريكا در آن جا حضور دارد و شاهد توليد مواد مخدر زيادي براي مصرف جهان در آن كشور هستيم.
حضرت آيت الله سبحاني ابراز داشتند: دولت و نيروي انتظامي پشت سر شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هستند تا پديده زشت اعتياد كه عقل و درك را مي كشد از بين برود.
معظم له همچنین گفتند: اعتياد، غيرت و حماسه آفريني را از بين مي برد ، وزارت آموزش و پرورش هم بايد در پيشگيري فعال باشد كه افراد ناآگاهانه به سمت اعتياد نروند ، بايد درمدارس افرادي قوي مراقب باشند اگر فرد آلوده اي ديده شد فوري درمان شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کار کوچک را نباید رها کرد؛ ابراز داشتند: شیخ الرئیس می گوید: «مرد بزرگ کسی است که بیماری کوچک را کوچک نشمارد». در مرکزی که هیزم است و ابزار احتراقی است یک کبریت بزنید، همه جا را می گیرد.

ایشان درپایان خطاب به مسئولین مبارزه با مواد مخدر کشور گفتند: عمل شما عبادت است؛ قصدتان باید خدایی باشد،  تفتیش و تفحص در این مورد اشکالی ندارد و داخل در غیبت و اسرار نیست؛ چون داخل در آبروی جامعه است بنابراین هرنوع مساله ای که نیاز به تفتیش داشته باشد از نظر شرع مجاز است به شرطی که مظنون باشد و برای شما نافع و مختصر باشد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، گفت: در موضوع مواد مخدر سالانه 100 هزار ميليارد ريال خسارت به كشور وارد مي شود كه برخي متوجه مردم و برخي متوجه دولت است.
عليرضا جزيني ادامه داد: در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر برنامه هاي خود را مبتني بر سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب قرار داده ايم و پيشگيري، درمان، كاهش آسيب، مقابله و حمايت اجتماعي از معتادان بي بضاعت در دستور كار ما قرار دارد.
وي ابراز داشت: يكي از فعاليت هاي پيشگيرانه ما در حوزه مدرسه ها و محيط هاي آموزشي است و روحانيان نقش اساسي در اين زمينه دارند.
 علیرضا جزینی درپایان گفت: سال گذشته 256 كارگاه آموزشي ويژه طلبه ها برگزار شد و امسال نيز شبكه تبليغي مبارزه با مواد مخدر با همكاري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم را ايجاد كرده ايم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha