جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جت الاسلام و المسلمین رئیسی در جمع اعضای اتاق فکر تبلیغ و وعاظ مشهد مقدس

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از آستان قدس رضوی و با حضور صاحب‌نظران، اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران عرصه‌های مختلف، ۴ کارگروه فرهنگی، اقتصادی، حرم مطهر و زائر و املاک و موقوفات فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جمع اعضای اتاق فکر تبلیغ و وعاظ  مشهد مقدس، ضمن قدردانی از همه افراد دغدغه‌دار و متدینی که در این مدت با طرح ایده‌ها و نظرات خود در راستای توسعه حرکت آستان قدس رضوی کمک کرده اند، اظهار داشت: مخاطب حکم مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، فقط بنده نیستم، بلکه همه کسانی که دل در گرو توسعه فرهنگ اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) دارند، باید به میدان بیایند و برای تحقق دستورات و مطالبات رهبری تلاش کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌هایی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب با معرفت و شناخت نسبت به ابعاد مختلف حرم مطهر، مجموعه آستان قدس رضوی، استان خراسان رضوی و شهرستان‌های موقوفه‌دار نکاتی را مطرح کرده اند که با جدیت و تلاش قصد عملیاتی کردن آن‌ها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری متفاوت با گذشته صورت پذیرد، افزود: توجه به محرومان و مستضعفان از اصلی‌ترین اولویت‌های ما خواهد بود و در سند چشم انداز آستان قدس رضوی نیز تحقق این مهم را دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ظرفیت عظیم زیارت ائمه معصومین(ع) در مصون‌سازی و تحول آفرینی جامعه، گفت: مهمترین مولفه قدرت نظام اسلامی ما، مردم دین‌دار و متدین این سرزمین است که عاشق و دلداده اهل بیت(ع) و حضرت رضا(ع) هستند و دشمنان نیز با علم به این موضوع، شبهه افکنی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، گفت: این امر زمانی به نفع کشور و  مردم خواهد بود که گفتمان غالب در این نشست، گفتمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی نظیر حوزه علمیه خراسان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی در این خطه وجود دارد که می‌تواند مشهد را به جایگاه مرجعیت علمی و مرکز گفت‌وگوی بین ادیان تبدیل کند.

 در ابتدای این جلسه حجج اسلام و المسلمین رجایی خراسانی، دهشت، مشیری، جواهری و عابدینی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی پرداختند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha