پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری یادواره شهدای مدرسه مهدی موعود قم

حوزه/ روحانیت مسئولیت پذیر است نه مسئولیت گریز؛ هر جا احساس کند نظام به روحانیت نیاز دارد تا پای جان آماده جان فشانی و خدمت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله حسینی بوشهری امشب در یادواره شهدای مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)قم به جایگاه مقام شهداء در قرآن اشاره کرد وگفت: در این مدرسه علمیه بیش از 60  طلبه  برای دفاع از اسلام، انقلاب و نظام شهید شدند و جان خود را فدا کردند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که برگزاری یادواره شهدا در کشور و در حوزه های علمیه در حقیقت زنده نگه داشتن نام و یاد آنها است بیان داشت:  خدا در قرآن از شهدا یاد می کند و  می گوید آنها زنده اند، بزرگداشت شهدا به پیامبر و ائمه(ع) هم اختصاص داده شده  و آنها از شهدا و یاد و ارزش آنها سخن گفته اند

عضو خبرگان رهبری افزود: برگزاری یادواره شهدا، تکریم و  نهادینه  کردن فرهنگ ایثار و شهادت و نام و یاد آنها است. اگر یاد شهیدان به فراموشی سپرده شود فرهنگ ایثار و شهادت هم فراموش می شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان ساخت: ما  می خواهیم با فرهنگ شهید زندگی کنیم، یاد و فرهنگ آنها ما را از خطر و فتنه نجات می دهد و از گمراهی بیرون می آورد.

وی با تاکید بر این که یاد واره شهدا از فتنه های دشمن جلوگیری می کند گفت: دشمن گاهی بر سر خاک و آب  و گاهی با آرمان و ارزش های ما می جنگند و هدف آنها هم مشخص است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که یاد شهدا، باعث بیداری قلب و آگاهی و صبوری و  از بین رفتن غفلت می شود؛

به وظایف روحانیت در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: فهم عمیق دین و پایبند بودن و عمل به آن، مبارزه با بدعت و روحیه مردمی بودن است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت :روحانیت مسئولیت پذیر است نه مسئولیت گریز؛ هر جا احساس کند نظام به روحانیت نیاز دارد تا پای جان آماده جان فشانی و خدمت است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: در طول تاریخ روحانیت در مقابل پیر استعمار گر ایستاد و همیشه فرمانده نبوده، علاوه بر فرمانده بودن و نقش ارشادی داشتن، خود در میدان عمل و خط مقدم بوده گواه این مطلب آمار بالای شهدا در 8 سال دفاع مقدس است.

وی گفت: روحانیت به سخن گفتن  بسنده نمی کند و طلاب جوان باید دنباله رو خط مشی روحانیت اصیل و خط مشی شهدا در باورها، اعتقاد و ارزشهای دینی باشد.

مدیر حوزه های علمیه  با بیان این که طلاب به میدان رزم رفتند نشان دادند انقلابی و بیدار هستند  افزود: اگر طلبه ای به درس و بحث تنها بپردازد و کاری به ولایت فقیه و نظام نداشته باشد او از خط شهداء جدا شده و باید بداندحوزه در خط فرهنگ، اجتماع و جهاد و شهادت است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: شهداء ویژگیهای زیادی داشتند،از جمله  ویژگی های آنها اهل عمل و علم اندوزی بود، ویژگی دیگر عمل به تکلیف بود، هر جا نیاز به حضور او باشد سوریه و جای دیگر نمی شناسد می رود.

وی گفت: شهدا از ملامت ملامت کننده گان باکی به دل ندادند، روحانیت همیشه آماده جهاد بوده و  فعالیت های بزرگ خود را به رخ دیگران نمی کشاند و تنها به دنبال رضایت خدا است.

مدیر حوزه های علمیه به رسالت حوزویان در عصر کنونی اشاره کرد و  ابراز داشت: امروز حوزه نیاز مند طلاب محقق، مهذب، مودب و... است. رفتار طلبه در کوچه و خیابان باید بیانگر نفس و روح او باشد و مردم با عمل و رفتار او جذب دین شوند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: روحانیت باید رفتار و عمل او الگو باشد باید در کنار علم و عمل پرچم دار انقلاب و اسلام باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha