جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ رونمایی از  بانک جامع اطلاعات شهدای روحانی

حوزه/ عالمان شهید رساله علمیه و عملیه را با مرکب خون خود نوشته اند و روحیه شهادت طلبی را به عنوان دستور دینی خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله  نوری همدانی عصر امروز در مراسم رونمایی از  بانک جامع اطلاعات شهدای روحانی  که در دفتر معظم له برگزار شد، با بیان ضرورت حفظ و نشر آثار شهدا، گفتند: امروزه باید به آثار شهدا و در معرفی آنها تلاش بسیار کرد و این موضوعی که توسط  دفتر تبلیغات انجام شده کار بسیار خوب، لازم و حساسی است.

ایشان در ادامه ابراز داشتند: باید به یاد شهداء باشیم و آنها را فراموش نکنیم و از اعمال آنها درس بزرگی بگیریم؛ چرا که راه شهدا راه انبیاء الهی است و باید سعی داشته باشیم روحیه شهادت طلبی را در جامعه استمرار ببخشیم.

این مرجع تقلید با اهمیت خواندن و توجه قرار دادن دست نوشته های شهدا، اعم از وصیت نامه خاطر نشان ساختند: امروزه باید تمامی نهاد های دولتی و مردمی تمام سعی خود را در حفظ آثار شهدا بکار ببرند، چرا که وصیت نامه های شهدا دارای پندها و مطالب بسیار آموزنده ای می باشند؛ این شهیدان پرورش یافتگان مکتب اهل بیت علیهم السلام بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش علماء در 8سال جنگ تحمیلی را با اهمیت خواندند و ابراز داشتند: علماء در تمامی عرصه های تاریخ و در تقابل با باطل نقش عمده ای داشتند؛ همچون در 8 سال جنگ تحمیلی که وجود آنها در تمامی عرصه ها حتی در صحنه نبرد موثر بود و همچنین با تبلیغ دین اسلام خدمت و رسالت خالصانه و زاهدانه خود را انجام دادند.

ایشان در پایان حس شهادت طلبی را به عنوان یک دستور دینی عنوان کردند و اظهار داشتند: عالمان شهید رساله علمیه و عملیه را با مرکب خون خود نوشته اند و روحیه شهادت طلبی را به عنوان دستور دینی خود قرار دادند، لذا ما به عنوان کسانی که می خواهیم راه شهیدان را ادامه دهیم، باید تنور شهادت را به سبب نشر آثار شهدا گرم نگه داریم تا همیشه فرهنگ شهادت طلبی و ایثار زنده بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha