جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مرکز ملی پاسخگویی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پاسخ های ارائه شده به برخی از شبهات پرسیده شده از مرکز ملی پاسخگویی دینی، باید قابل تعمیم به جامعه باشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علیجانی، سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به پرسش های دینی نمایندگی اصفهان، با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دیدار کرد.

حجت الاسلام محمد قطبی ، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این جلسه  تصریح کرد: با توجه به این که سامانه پاسخگویی در قم متمرکز است، انتظار می رود سؤالات و شبهات، به صورت بسته ای سالیانه، فصلی، ماهیانه یا روزانه در اختیار کارشناسان قرار گیرد.

وی با تأکید به این که شخصی سازی خدمت با تعمیم بخشی مسأله باید جدا شود، گفت: خدمتی که در پاسخگویی ارائه می شود از پیش تعیین شده است، یعنی پرسشگر مسأله خودش را می پرسد و پاسخگو با توجه به همان مسأله پاسخ می دهد امّا ممکن است این مسأله در جامعه تعمیم داشته باشد، لذا می بایست پاسخ های ارائه شده به پرسشگر به شکلی باشد که بتوان آن را به جامعه تعمیم داد و پاسخگوی شبهات مشابه ارائه شده در جامعه باشد.

رئیس دفتر تبلیعات اسلامی اصفهان  از نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و اعزام های عمومی در این ماه خبر داد و گفت: خوب است فرآورده های واحد تلفنی مرکز ملّی پاسخگویی، به صورت مکتوب استخراج شده تا بتوان آن ها را در اختیار مبلغین ماه مبارک قرار داد.

حجت الاسلام عیجانی گفت: این رویکرد می تواند علاوه بر ارائه خدمت به مخاطب، محصول را هم در کنار خودش داشته باشد، بر خلاف بقیه بخش ها که فعالیت محورند.

وی ادامه داد: اگر این محصولات مورد حمایت دفتر قم و اصفهان قرار بگیرد می تواند آینده خوبی را همراه داشته باشد و در آموزش کارشناسان هم حمایت لازم است و باید توجه داشت، آموزشی مفید و مؤثر خواهد بود که ما را یک قدم به هدفمان نزدیک تر نماید.

رئیس مرکز ملّی پاسخگویی به پرسش های دینی اصفهان هم د رادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت های خاص مرکز اصفهان در زمینه پاسخگویی چهره به چهره گفت: می توان بر روی این بخش سرمایه گذاری زیادی انجام داد و فعالیت آن را به سایر مدارس علمیه سطح استان اصفهان و حتی امامزادگان و بقاع متبرکه توسعه داد.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت این مرکز افزود: تلاش هایی جهت یکسان سازی حق الزحمه همکاران دفتر اصفهان با دفتر قم و همچنین تجهیز دفتر اصفهان امکانات نوین روز و جذب کارشناسان نخبه از بین طلاب در برنامه سال 1395 قرار دارد.

حجت الاسلام علیجانی بیان کرد: پاسخگویی امری سیال است یعنی همینطور که در جامعه شبهه ایجاد می شود باید پاسخگو هم به روز باشد و وظیفه بخش پشتیبانی علمی، ایجاد بستر آموزش مستمر و زمینه سازی برای پژوهش های کارشناسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha