جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکيد براين که مداحان بايد مردم به ويژه جوانان را به سنت‌هاي اصيل و ناب اسلامي هدايت کنند، گفت: نسل امروز جامعه ما بيش از پيش نيازمند فرهنگ اصيل اسلامي هستند و اين وظيفه مداحان را سنگين‌تر مي‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مداحان استان با اشاره به سرمايه‌گذاري دشمنان بر انحراف مداحي که يکي از جنبه‌هاي فرهنگي است، بيان کرد: مداحان بايد سخنان رهبري را سرلوحه کار خود قرار دهند و در سخنان ايشان کنکاش و مطالعه کنند.

وی با بيان اين‌که مداحان بايد سيره رهبري را در جامعه زنده کنند، تصريح کرد: مداحان در گذشته آمران به معروف و ناهيان از منکر بودند اما اين امر در بين مداحان امروزي ضعيف شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران بيان داشت: در آيين‌هاي عزاداري مداحان بايد با پند و اندرز، غزل و مناقب اهل بيت (ع) را با فضائل ائمه معصوم (ع) با بهره‌گيري از آيات و روايت در هم آميزند و پرده زيبايي را براي شنونده به نمايش بگذارند.

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکيد بر اينکه مداحان در افزايش دين مداري نقش مهمي دارند، تصريح کرد: مداحي از نظر معنوي و اجتماعي در جامعه از اهميت زيادي برخوردار است و مداحان به عنوان بانيان موثر در بروز احساسات و عواطف مردم بايد در مسير آگاهي بخشي در جامعه نقش موثري داشته باشند.

وی با بيان اين که مداحان بايد معرفت واقعي مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) را افزايش دهند، گفت: حفظ و حراست از رسالت ائمه معصومين(ع) بايد از سوي مداحان مورد توجه قرار گيرد

این فعال فرهنگی با بيان اين که مداحان با ظرافت و بهره گيري از منابع مستند ديني به دنبال تقويت باورهاي ديني در سطح جامعه باشند، افزود: حساسيت فعاليت اين قشر وظيفه آنها را در برابر جامعه اسلامي سنگين‌تر مي‌کند

وی با تأکيد براين که مداحان بايد مردم به ويژه جوانان را به سنت‌هاي اصيل و ناب اسلامي هدايت کنند، تصريح کرد: نسل امروز جامعه ما بيش از پيش نيازمند فرهنگ اصيل اسلامي هستند و اين وظيفه مداحان را سنگين‌تر مي‌کند

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به اين که دشمنان اسلامي تلاش مي کنند بدعت و خرافه را وارد عرصه مداحي کنند، ادامه داد: مداحان بايد بسيار مراقب بوده و از اشعار بي محتوا و غير مستند استفاده نکنند و بيش از هرچيزي به ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) بپردازند.

وي از مداحان به عنوان ظرفيت فرهنگ ارزشمند اسلامي ياد کرد و با بيان اين که اين قشر تأثيرگذار بايد مراقب و دقت در حمد و ستايش حضرت حق و اهل بيت(ع) داشته باشند، گفت: پيام ائمه اطهار(ع) سعادت بشر، خداپرستي و حاکميت اخلاق ديني در جامعه بود که بايد با زبان هنر ترويج و اطلاع رساني شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha