پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر وحدت همه مسلمانان در برابر توطئه های اختلاف افکن دشمن گفتند: اولین هدف رهبران انقلاب این است که اجازه ندهند چراغ انقلاب و بیداری خاموش شود.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار پرفسور فرحات الجعبیری رهبر اباضیه تونس با بیان اینکه یکی از مسائلی که در روایات بر روی آن تاکید شده، مسئله شناخت زمان است گفتند: لازم است علمای انقلابی با بصیرت و آگاه به زمانه باشند.

این مرجع تقلید به انقلاب های اسلامی کشورهای مسلمان اشاره کردند و  افزودند: حرکت های انقلابی در تونس و مصر،نشان از آگاهی  مردم است و این حرکت ها توأم با فریاد  الله اکبر و صد درصد اسلامی است.

معظم له با بیان این که جبهه کفر و نفاق و رژیم صهیونیستی در مقابل اسلام ایستاده اند و این وضعیت فعلی جهان اسلام است بیان داشتند: کشور تونس در تاریخ اسلامی جایگاه خوبی دارد و بعد از بیداری اسلامی،  بزرگترین همت دشمن از بین بردن چراغ انقلابی گری و بیداری در این کشور است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر وحدت همه مسلمانان در برابر توطئه های اختلاف افکن دشمن گفتند:اولین هدف رهبران انقلاب این است که اجازه ندهند چراغ انقلاب و بیداری خاموش شود.

معظم له بیان داشتند: برخی کشورهای حاشیه خلیج  فارس که به استبداد کمک می کنند و تلاش برای خاموش کردن انقلاب های مردم علیه حاکمان ظالم دارند؛این دست و پا زدن ها تنها برای حفظ  و بقاء خودشان است، چون می دانند اگر انقلاب شروع شود همه آنها  را از بین خواهند  برد و موجب سقوط این حاکمان خواهند شد.

 ایشان خاطرنشان کردند: تونس برخلاف برخی کشورها ی مرتجع عربی، دارای پایگاه دینی است و باید بتواند در این مسیر ثابت قدم باشد.

بیداری اسلامی و انقلابی را از امام خمینی(ره) الگوی گرفتیم

در ابتدای این دیدار فرحات الجعبیری رئیس فرقه اباضیه  تونس نیز با ابراز خرسندی از دیدار با علما و مراجع درقم گفت: از اینکه من را به حضور پذیرفتید تشکر می کنم وقتی شنیدم این خانه نیز یکی از محل های آغاز انقلاب بوده برای من بسیار جالب بوده و خواستم از نزدیک آن را ببینم.

وی بیان داشت: اینکه بین دین و سیاست جمع کردید، الگوی خوبی است ما هم انقلاب را در تونس شروع کردیم، ولی تجربه کافی نداریم، آمدیم درس بگیرم و از رهنمودهای شما بهره مند شویم.

رهبر  فرقه اباضیه تونس افزود: از اینکه اخبار تونس پی گیری می کنید، بسیار خوشحال هستیم، ما بیداری اسلامی و انقلابی را از امام خمینی(ره) الگوی گرفتیم .

 وی بیان داشت : ما با  جریان سکولار در حال مقابله هستیم  و این شروع انقلاب قیام مردم بوده؛ مردم ‌کشور تونس  در سال ۲۸ هجری مسلمان شدند و ریشه دینی دارند و در حال حاضر حوزه علمیه قم رشد خوبی داشته و ما به دعای شما نیاز داریم تا کشور تونس و انقلاب را به مرحله خوبی برسانیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    بیانات رهبری در جمه معلمان روز معلم 95/2/13 این فضاى مجازى امروز از فضاى حقیقىِ زندگى ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضى‌ها اصلاً در فضاى مجازى تنفّس میکنند؛ اصلاً آنجا تنفّس میکنند، زندگى‌شان در فضاى مجازى است. جوانان هم سروکار دارند با فضاى مجازى، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌هاى علمى‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌هاى اجتماعى‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌اى جادّه‌اى لازم دارید، خیلى خب، جادّه بکش، جادّه‌ى اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایى که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ى لازم را بکنید. ما به دستگاه‌هاى ارتباطى خودمان، به مجموعه‌ى وزارت ارتباطات و شوراى عالى مجازى -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بى‌عقلى است. یک کسانى نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهى باز کرده‌اند به‌عنوان این فضاى مجازى و به قول خودشان سایبرى؛ خیلى خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ى درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ى درست میکنند؛ بعضى از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها میکنیم این فضاى غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکى از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است. خوب چرا شما به این عمل نمی کنید و از پیام رسانهای صهیو نیسمی اسرائیل استفاده میشه در صورتی که پیام رسانهای داخلی داریم مثل سروش بیسفو ن سارینا و غیرهم