جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: آیت الله مطهری از معدود شخصیت هایی بود که در راه تحقق آرمان های اسلام نمونه عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مقام معلم و بزرگداشت شهید آیت الله مرتضی مطهری که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به همزمانی روز جهانی کارگر و روز بزرگداشت شهید مطهری و مقام معلم گفت: معلم مظهر علم و کارگر مظهر عمل است.
وی همزمانی این دو مناسبت را یادآور همراهی علم و عمل در کنار هم عنوان کرد و گفت: قوام جامعه به علم و عمل است و اگر این دو رکن  در جامعه توسعه و پیشرفت یابد، حرکت کشور به سمت هدف های بلند آسان می شود و مشکلات هم پشت سر قرار می گیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها معلم را نماینده علم و کارگر را نماینده عمل در کشور عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به جامعه مطلوب اسلامی  و نجات از تحریم ها و  تهدیدها باید علم و عمل را از نظر کمی و کیفی تقویت نماییم. اگر در علم و عمل به خودکفایی برسیم، کشور ما بیمه خواهد شد.
وی در ادامه درباره شهید مطهری گفت: این شهید بزرگوار از معدود شخصیت هایی بود که مرد میدان علم و عمل بود؛ کسی که در عرصه علمی، معلمی بزرگ و درعرصه عمل، تألیف، تلاش و سخنرانی و حرکت های مستمر در راه تحقق آرمان های اسلام نمونه عمل کرد.
‌حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تلاش های این روحانی شهید در مرزبانی از مرزهای اسلام ناب گفت: شهید آیت الله مطهری  در مسیر توضیح و تشریح موازین فکری و اعتقادی اسلام در سطوح مختلف در میان تأثیرگذاران جامعه از جمله اساتید حوزه و دانشگاه، فعالیت چشمگیرتری داشت. ایشان در پاسخ به شبهات گوناگون دشمنان یا افراد ناآگاه،  در جمع آنها حاضر شده  و پس از این که سخنان آنها را می شنید، با قدرت و قوت آنها را پاسخ می داد.
وی ایستادگی شهید آیت الله مطهری در برابر جریان های فاسد و اسلام ستیز از قبیل جریان های الحادی، لیبرال ها، سکولارها و التقاطی محکم ایستاد، درباره آنها افشاگری نمود و مفاسد این جریان ها را بیان می کرد که آثار فراوان ایشان گواه این مسئله است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه درباره دیگر ویژگی های شهید آیت الله مطهری گفت: استعداد ذاتی، درک درست و به موقع از اوضاع، تلاش بی وقفه، دفاع همه جانبه از اسلام، ملاحظه نکردن گروه ها و جریان ها در بیان حقایق و داشتن قاطعیت در بیان فکر و اندیشه، بدون دعوا و جدل از دیگر ویژگی های این روحانی شهید می باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha