پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمود محمدی عراقی

حوزه/عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز فضای دانشگاه ها مملو از سئوالات اعتقادی و دینی است، لذا روحانیت با حضور در این مراکز علمی، می تواند افکار دانشجویان را به افکار خود پیوند داده و شبهات و سئوالات دینی آن ها را برطرف نمایند.

 گردهمایی ائمه جماعات مساجد و ادارات استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از طلاب و روحانیون برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، منتخب مردم کرمانشاه در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون، گفت: نخستین معلمان و اساتید که انسان ها را در مسیر الهی قرار دادند، انبیاء الهی و ائمه اطهار (علیهم السلام) بودند که عالم را با علم و تقوا روشنی بخشیدند.

وی با اشاره به جایگاه علمی، عملی و فرهنگی استاد مرتضی مطهری (ره) بیان داشت: استاد مطهری دارای عالی ترین دغذغه‌های اجتماعی، سیاسی و فراملی بود و با تبیین ارزش های اسلامی جامعه را به سمت تعالی سوق داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که معلمی باارزش ترین و متعالی ترین شغل  می باشد، خاطر نشان کرد: بالندگی، سعادت معنوی و پیشرفت علمی انقلاب اسلامی مرهون فعالیت های دلسوزانه و جهادی اساتید دانشگاه، حوزه های علمیه و معلمین می باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دانشگاه کارخانه آدم سازی است، ابراز داشت: از آنجا که قرآن بر علم آموزی تأکید فراوان دارد، لذا حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید خود را مجهر به علوم مورد نیاز جامعه کرده و فعالیت چشمگیری در مسیر ترویج و توسعه آن داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در ادامه افزود: امروز فضای دانشگاه ها مملو از سئوالات اعتقادی و دینی است، لذا روحانیت با حضور در این مراکز علمی، می تواند افکار دانشجویان را به افکار خود پیوند داده و شبهات و سئوالات دینی آن ها را برطرف نمایند.

منتخب مردم کرمانشاه در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پایان تعامل همه جانبه حوزه و دانشگاه را از ضروریات دانست و ابراز داشت: طلاب با حضور در بخش های مختلف دانشگاهی بنیه اعتقادی و اسلامی طلاب را قوت بخشیده و تفکر دینی استاد مطهری (ره) را در دانشگاه ها احیا نمایند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha