پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ امروز به خاطر رذائل اخلاقی که در بین مسلمانان به وجود آمده، اشراری مانند داعش و تکفیری ها به اسم اسلام با حمله به یمن و سوریه و با انفجار خانه ها و بیمارستان ها و کشتن زن و بچه های بی گناه حرمت ها را شکستند و احکام اسلام و شرع مقدس را زیر پا گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی در جمع تعدادی از نیروهای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی که در بیت آیت الله العظمی بروجردی در قم برگزار شد با تجلیل از مقام معلم و سالروز شهادت علامه شهید مطهری و با تاکید بر این که بر همگان لازم است تا مقام معلم و استاد را گرامی بدارند گفت: در آستان شهادت امام کاظم(ع) وحضرت ابو طالب (ع) قرارداریم که این بزرگواران زحمات زیادی برای اسلام کشیده اند باید از خدمات آنان تجلیل شود که متاسفانه امروزه در جهان اسلام چنین امری تحقق پیدا نکرده است.

وی خاطر نشان ساخت: حضرت خدیجه(س) و ابو طالب(س) دو شخصیتی بودند که در پیدایش اسلام تلاش بسیاری کردند و کمک های زیادی در تقویت اسلام نمودند و سختی های زیادی در آن سال های محاصره در شعب ابی طالب متحمل شدند.

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: بعثت رسول اکرم(ص) از بزرگترین حوادث عالم بود، چرا که اثرات و برکات زیادی در نظام هستی داشت.

این استاد حوزه با اشاره به حدیث نورانی از رسول اکر(ص) گفت: پیامبر(ص) در این حدیث می فرمایند؛ من مبعوث شده ام برای تکمیل مکارم اخلاق، بنابراین باید همگی تلاش کنیم تا اخلاق نبوی و اسلامی در خود و جامعه  محقق کنیم.

وی در ادامه به فلسفه ماه های حرام اشاره و بیان داشت: ماه های حرام،  قبل از پیدایش اسلام بین اعراب نیز مرسوم بود به خاطر این که در این چهار ماه نفس راحتی بکشند و مواد غذایی برای خود و خانواده هایشان تامین کنند از نزاع و خونریزی دست می کشیدند، رسول اکرم (ص) نیز آن را امضاء کردند، اما امروزه به خاطر رذائل اخلاقی که در بین مسلمانان به وجود آمده، اشراری مانند داعش و تکفیری ها به اسم اسلام با حمله به یمن و سوریه و با انفجار خانه ها و بیمارستان ها و کشتن زن و بچه های بی گناه حرمت ها را شکستند و احکام  اسلام و شرع مقدس را زیر پا گذاشتند.

این استاد حوزه در پایان خاطر نشان ساخت: امروز که روز شهادت شهید مطهری و به نام روز معلم نامگذاری شده باید از زحمات اساتید و معلمان خود قدردانی و تجلیل کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha