جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش شهید مطهری در مدرسه عالی دارالشفاء

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم گفت: امروزه همه مردم از حوزویان انتظار دارند که روحیاتی چون شهید مطهری داشته باشند و در مقابل هجمه های دشمن در هر موضعی بایستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شریفی عصر امروز در همایش شهید مطهری در مدرسه عالی دارالشفاء، گفت: بزرگانی چون شهید مطهری معارف اهل بیت(ع) و قرآن را در دوران خفقان ستم شاهی به ما رساندند.

وی افزود: طلاب در این عصر باید بزرگانی چون شهید مطهری و علامه طباطبایی که بهترین و عالی ترین مراتب علمی و اخلاقی و روحانی را طی کردند و این همه ذخایر اندیشه ای را به بار آوردند را الگوی خود قرار دهند.

وی گفت: در بین سخنان شهید مطهری این مساله موج می زند که دین داری جزیی از وجود آن شهید بزرگوار بوده است و وظیفه شناسی، باعث می شده که هرجا که احساس می کردند که باید از دین دفاع کنند، در همه عرصه ها ورود می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی تصریح کرد: ایشان کتاب داستان راستان و حتی مباحث فلسفی را با همین حس نیاز بیان می کردند؛ حضور در دانشگاه ها و نفوذ در میان جوانان در دوران خفقان رژیم ستم شاهی باعث شد که گروه های انحرافی نتوانند ذهن جوانان ما را آلوده کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم بیان کرد: شهید مطهری یکی از پرکارترین علما بودند که همیشه با مطالعات فراوان و استفاده از شخصیت های عالی علمی، حوزوی، قرآنی و فلسفی برای شبهات این عصر، بهترین پاسخ ها را دادند.

وی افزود: همین اتقان علمی ایشان بود که امام راحل فرمودند هیچ کدام از آثار شهید مطهری دارای اشکال نیست و امروز نیز جامعه ما از حوزویان چنین انتظاری دارد، تا این حد رشد کنند که چنین آثاری تولید کنند که هیچ مشکلی نداشته باشد و بتواند این سطح علمی را ارایه دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم گفت: شهید مطهری یک درس بزرگ برای همه ما طلاب دارند، در هرجا که دین به ما نیاز دارد، باید حرکت کنیم؛ زیرا دشمن از هر راهی برای نفوذ استفاده می کند و شرط سربازی امام زمان(عج) هم همین است و در هر جایی که دشمن نفوذ کرد، ما نیز ورود کرده و آن را خنثی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha