پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تفکر، اندیشه، عمل استاد مطهری به گونه ای بود که امام خمینی(ره) ایشان را حاصل عمر خود نامید و اگر تاریخ را بنگریم شهید مطهری مصداق و نماد بارز « علم و معلمی » بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی امشب در آیین گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از اساتید ممتاز موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به خاطره ای از سفر به ایالات متحده در زمان زلزله رودبار و ابراز همدردی برخی از جوانان آمریکایی با زلزله زدگان رودباری و به طور کلی جامعه ایرانی اظهارداشت: نمی دانیم خداوند متعال چه انگیزه ای در فطرت انسان ها قرار داده که در سرزمین کفر یک جوان که حتی ایران و رودبار ما را ندیده خود را به ایرانیان مسافر در آمریکا می رساند و ابراز همدردی و محبت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 14 سوره لقمان افزود: خداوند می فرمایند « ان اشکرلی و لوالدیک » یعنی تشکر کن از من و از پدر و مادرت، این یعنی برای رسیدن به بزرگترین راه های تربیتی و تهذیب نفس پیدا کردن حس شکر گزاری از خداوند متعال و والدین است.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تشکر و قدردانی از معلم یک شکر طبیعی می باشد افزود: معلمان به دليل گسترش علم و معرفت درجامعه و فراهم آوردن زمينه كمال و سعادت انسان ها، داراي مقام و جايگاه بلندی هستند بطوری که تشکر از ایشان طبیعی است.

وی اظهار داشت: انبيای الهی به عنوان بالاترين معلمان، به انسان آموختند كه فراتر از دنيای فانی، جهان ابدی پس از مرگ وجود دارد كه انسان ها بايد به فكر زاد و توشه برای آن باشند به درستی که جهان و سعادت ابدی از آن خداوند است.

آیت الله مصباح یزدی با بيان اينكه علم داراي مطلوبيت ذاتي است، اما علوم گوناگون، مطلوبيت هاي متفاوتي دارند كه به معرفت و نظام ارزشي افراد مرتبط است، خاطرنشان كرد: گاهي افراد فقط براي كسب منافع دنيوي علمي را مي آموزند، گاهي علاوه بر مسائل دنيوي، به دنبال توشه اخروي هم هستند، اما از همه بالاتر كساني هستند كه فقط براي كسب رضايت پروردگار و قرب الهي علم و معرفت را فرامي گيرند.

وی با بيان اينكه نعمت بزرگ انقلاب اسلامی، به برکت وجود امام راحل می باشد، گفت: بزرگترين عامل برای رسيدن به درجات علمی و معنوی بالا، اخلاص و توسل به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است، سیره ای که شهید مطهری در کنار علم آموزی و تعمل خود نسبت به آن اهتمام زیادی داشت تا توانست حاصل عمر امام خمینی(ره) شود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha