جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ روحانیون در کاظمین

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیهما السلام حدود ۸۰۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه عراق با اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی به فعالیت تبلیغی و عزاداری در شهر مقدس کاظمین و راه های منتهی به این شهر می پردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیهما السلام فعالیت تبلیغی روحانیون وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی دراین شهر افزایش یافته و اکنون گروه زیادی از روحانیون وعلمای حوزه علمیه در کنار مؤمنان عزادار، به احیای این مناسبت دینی می پردازند تا خدمت جدیدی را به پرونده نورانی خدمات حوزه علمیه بیفزایند.

شیخ حسین آل یاسین نماینده آیت الله سیستانی در کاظمیه در این باره گفت: اساتید و فضلای حوزه علمیه بر آنند تا در تمام مناسبت های دینی از تبلیغ دین و پاسخ به پرسش های اعتقادی و شرعی مردم و آموزش اموری مانند وضو و تصحیح حمد و سوره غافل نشوند؛ چراکه حوزه علمیه خود را مسئول می داند در این مناسبت ها در کنار مردم حضور داشته باشد و از سوی دیگر زائران عتبات مقدس نیز علاقه دارند در این مناسبت ها از حضور روحانیون و فضلای حوزه بهره مند شوند.

وی افزود: هم اکنون بیش از 250 مبلغ مرد و حدود 150 بانوی مبلغ در سطح شهر پراکنده شده اند و بیش از 250 مبلغ نیز در بغداد و راه های منتهی به کاظمیه مستقر شده اند و زمینه تحقق این فرمایش آیت الله سیستانی را فراهم می کنند که فرمود: «آرزوی من در زندگی این است که مردم عراق را خوشبخت و سربلند ببینم».

در همین راستا روز گذشته طلاب و فضلای حوزه علمیه دسته عزاداری با شکوهی به راه انداختند و از خیابان باب المراد به سمت حرم مطهر کاظمین حرکت کردند و از این طریق با امامین جوادین علیهماالسلام تجدید عهد کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha