جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آثار شهید مطهری

حوزه/ مدیر فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم از حضور ۲ هزار طلبه قمی در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام معصومی با اشاره به حضور طلاب در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه قم گفت: طرح مطالعاتی شهید مطهری از جمله بهترین دروس جانبی است که با عنایت بزرگان نظام و رهبر انقلاب در حوزه های علمیه نیز کار خود را از چند سال پیش آغاز کرد.

وی افزود: در این طرح طلاب دروس مرتبط با کتب شهید مطهری و مدل منطقی بیانات ایشان را در ساعت های مختلف فرا می گیرند و سپس در آزمون های مربوطه نیز شرکت می کنند.

حجت الاسلام معصومی گفت:در این طرح 70 عنوان درس در سطوح عالی در مدارس علمیه مطالعه می شود که طلاب در این مدت 800 ساعت کتب شهید مطهری را مطالعه می کنند که از هر کدام هر ماه آزمون گرفته می شود و از ممتازین این آزمون در هر ماه تجلیل به عمل می آید.

مدیر امور فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم بیان کرد: این طرح به صورت منظم در مدارس علمیه برگزار می شود و هر ساله در این روز همایش شهید مطهری با اهدای جوایز به بهترین های هر دوره برگزار می شود.

وی گفت: خوشبختانه در این طرح کتبی مطالعه می شود که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری نسبت به اهتمام به آن تاکیدات فراوان داشته و دارند و در حوزه نیز سعی شده است که این امر به خوبی پی گرفته شود.

حجت الاسلام معصومی بیان کرد: از بین 65مدرسه علمیه ای که در سطح قم دایر است، 35 مدرسه عضو این طرح هستند و در هر مدرسه دفتری به نام دفتر طرح مطالعاتی شهید مطهری نیز دایر است که یکی از طلاب به صورت داوطلبانه در این زمینه فعالیت می کند و هر ماه این آزمون را در این مدرسه برگزار می کند.

وی گفت: هم اکنون 2 هزار طلبه عضو این طرح هستند و تا این لحظه بالغ بر 300 نفر از این طرح فارغ التحصیل شده اند که در بخش های مختلف به کار گرفته می شوند که از این مراکز می توان به دانشگاه ها و طرح شهید مطهری در مقاطع مختلف اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha