جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید مطهری

حوزه/ مراسم گرامیداشت و تجلیل از مقام استاد و شهید آیت الله مطهری در مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در مراسم تجلیل از مقام استاد و شهید آیت الله مطهری که در مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد با بیان اینکه باید قدر فرصت را دانست و از همه لحظه ها برای ترویج و تعلیم و تعلم بهره برد گفت: طللبه نباید فرصت سوز باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی با بیان این که از مطالبات رهبر انقلاب، انقلابی بودن است بیان داشت: منظور از طلبه انقلابی این نیست که تنها در راهپیمایی ها شرکت کند، بلکه مهم شناخت ارکان انقلاب و از همه مهمتر شناخت ولایت فقیه است.

در ادامه حجت الاسلام فلاح ­در سخنانی به ارائه بحث درباره بصیرت طلبگی  پرداخت و گفت: دسته ای از باورها داریم که در محیط های سالم و یا در حوزه تحصیل فرا گرفته ایم.  مسئله ظرفیت و باور از جمله موضوعاتی است که باید بیشتر به آن توجه کرد، انسان نباید به این نتیجه برسد که تلاش او نتیجه نمی دهد و یا او در فلان موضوع قابلیت ندارد.

وی افزود: انسان باید به این سمت برود که دارای ظرفیت وسیعی است و برای رسیدن به این ظرفیت، باید از عناصری مانند تلاش و سخت کوشی زیاد بهره بگیرد. انسان سخت کوش و تلاشگر با زحمت زندگی خود را صد درصد تغییر دادند و راهای غیر ممکن را ممکن ساختند.

حجت الاسلام فلاح اخلاص و بینش را از دیگر عوامل بالابردن ظرفیت برشمرد و اظهار داشت: انسانی که بینش خود را نسبت به خدا قوی می کند، نه تنها طرز فکر او عوض می شود؛ بلکه می تواند معرفت بهتری به خدا و نظام هستی پیدا کند.

این کارشناس تربیتی با بیان اینکه امام راحل نمونه از این بینش است و اساسا مطالعه تاریخ و سرگذشت انسانها، می تواند سرنوشت آدم ها را تغییر دهد اظهار داشت: داشتن مربی و محکم کاری در فعالیت ها، عنصر دیگر در تغییر ظرفیت و توسعه آدمی است.

استاد حوزه بیان داشت: گاهی وقتها انسان دچار سستی در اراده و یا مطلقا  در اراده دچار نوعی  ضعف می شود، برای برطرف کردن این بیماری باید اراده را تقویت و مدیریت کرد.

حجت الاسلام فلاح گفت: طلبه امروزی باید همانند علمای دیروزی رفتار کند تا بتواند مؤثر واقع شود، باید دارای زندگی برآمده از یقین باشد؛ زندگی دارای شک و تردید به جایی نمی رسد.

این کارشناس امور تربیتی افزود: طلبه برای اینکه در باورهای اعتقادی دچار شک نشود، باید قدم های محکم در زندگی بردارد معرفت به خود و خدا داشته باشد.

حجت الاسلام فلاح افزود: هر چه امروز در حوزه می گذرد فردا در جامعه پیاده می شود، این جمله بسیار کلیدی رهبر انقلاب است. اگر سخن از انقلابی بودن حوزه است همین سخن فردا در جامعه نیز باید اجرا شود.

وی بیان داشت: طلبه باید برای آینده بهتر برنامه ریزی دقیق داشته باشد بدون برنامه ریزی نمی تواند در این عصر تکنولژی زندگی کرد.

استاد حوزه ابراز داشت: طلبه باید ریشه ولایت فقیه از کجا است و حوزه کارش چیست مراکز حوزی چه فعالیتی بر عهده دارند رسالت حوزویان بسیار سنگین است باید بداند نقش حوزوی در حوزه علمیه قم چه چیزی است.

حجت الاسلام فلاح اظهار داشت: باید در عرصه پژوهشی و تبلیغی کار کردها را مشخص کرد و سعی­ کرد بهترین کارکرد را از خود به نمایش بگذاریم و برای تحصیل باید تجهیز کرد.

وی گفت: باید زندگی طلبگی حرفه ای را یاد بگیریم  برای این امر،نیازمند به برنامه ریزی دقیق و بررسی و اراده قوی و حضور در صحنه و سرمایه گذاری هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha