پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار سفیر سنگال با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی میزبانی جامعه المصطفی از پیروان مذاهب مختلف اسلامی را نشان دهنده اهتمام این مرکز دینی بر تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد و گفت: المصطفی ضمن پذیرش این عزیزان، مباحث دینی را بر اساس رویکرد مذهبی دانش پژوهان ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امروز در دیدار بابا کاربا، سفیر سنگال ضمن تأکید بر افزایش تعاملات ایران و سنگال، تصریح کرد: امیدواریم شاهد همکاری رو به رشد ایران و سنگال در عرصه های مختلف، علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم.

وی با تأکید بر جایگاه شهر مقدس قم در میان نخبگان دینی جهان معاصر، اظهار داشت: شهر قم برای علاقه مندان به علم دین، علما و شخصیت های اسلامی، بلادی بسیار مهم است، به گونه ای که این شهر هم اکنون به مقر حوزه های علمیه و مراکز اسلامی تبدیل شده است.

امام جمعه قم در ادامه به دستاوردهای عظیم و گام های بلند جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی اشاره نمود و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس رتبه بندی های علمی مراکز بین المللی از مقام نخست رشد علمی در منطقه برخودار است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی دست یابی ایران به فن آوری های نوین و علوم روز دنیا را از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: علی رغم تبلیغات سوء و دشمنی های فزاینده و تحریم های اقتصادی سنگین علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی در عرصه های مختلف علمی برداشته است.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه با اشاره به تقسیمات نظام آموزشی  ایران اسلامی به نظامات دانشگاهی و حوزوی، تصریح کرد: جامعه المصطفی بزرگترین مرکز علمی و حوزوی فعال در عرصه بین الملل است.

وی افزود: جامعه المصطفی ضمن صیانت از ارزش­های متعالی سنت های اصیل حوزوی، استفاده از تجربیات روز آموزشی و پژوهشی جهان معاصر را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه علوم انسانی و اجتماعی با رویکردهای نوین در جامعه المصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: جامعه المصطفی رشته های متنوعی را برای عرصه های مختلف علمی ترسیم و راه ­اندازی نموده است.

وی راه ­اندازی رشته و گرایش های متنوع در قلمروهای مختلف علمی را از مهمترین اقدامات جامعه المصطفی برشمرد و گفت: جامعه المصطفی در قلمروهای مختلف علمی چون؛ علم فقه، علوم عقلی و فلسفی، ادیان و مذاهب، علوم اجتماعی و... تخصصی های مختلفی را راه اندازی نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: المصطفی در کنار نظام های آموزشی مرسوم، با راه­اندازی دانشگاه مجازی، ضمن بهره گیری از علوم نوین، فعالیت های آموزشی خود را در عرصه های مختلفی چون، فضای مجازی آغاز و به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است.

رئیس جامعه المصطفی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای این نهاد حوزوی در عرصه ­های گوناگون علمی و پژوهشی، تصریح کرد: جامعه المصطفی از پیروان مذاهب مختلف اسلامی برای تحصیل مباحث دینی در رشته های متنوع علوم اسلامی و انسانی دانش پژوه پذیرش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی میزبانی جامعه المصطفی از پیروان مذاهب مختلف اسلامی را نشان دهنده اهتمام این مرکز دینی بر تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: جامعه المصطفی ضمن پذیرش پیروانی از مذاهب مختلف اسلامی، مباحث دینی را بر اساس رویکرد مذهبی مخاطبان ارائه می کند.

وی تنوع جنسیتی و مذهبی دانش پژوهان را از ویژگی های مهم جامعه المصطفی دانست و گفت: ارائه مباحث اسلامی بر اساس رویکردهای مذهبی دانش پژوهان مولفه ای بسیار مهم است که جامعه المصطفی را از دیگر مراکز دینی فعال در عرصه بین الملل متمایز می کند.

رئیس جامعه المصطفی با بیان این که انقلاب اسلامی و جامعه المصطفی مبین قرائت عقلانی، منطقی و معتدل از اسلام است، اظهار داشت: المصطفی ضمن تأکید بر مقابله با ظلم و ستم در سطوح مختلف، بر وحدت اسلامی و توجه به علوم عقلی و اجتهاد در فهم دین تأکید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با بیان این که دین اسلام دین پویا و تمدنی است که برای تمام ساحت های زیست بشری  برنامه ای منسجم و هدفمند دارد، اظهار داشت: جمعه المصطفی ضمن سفارش به تحکیم وحدت اسلامی بر گفتگوی میان ادیان مختلف تأکید نموده، بر آن اهتمام دارد.

گفتنی است؛ بابا کاربا، سفیر سنگال در ایران نیز ضمن تأکید بر گسترش روابط علمی و فرهنگی جامعه المصطفی با مراکز و موسسات علمی کشورش، اذعان داشت: تبادل استاد و دانشجو  میان مراکز علمی دو کشور، تأثیرات بسزایی در تعمیق روابط ایران و سنگال خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha