پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پلیس آمریکا

حوزه/ افسران پلیس آمریکایی به زن مسلمان می‌گویند که او اجازه ندارد حجاب داشته باشد و آن‌ها نیز اجازه دارند به راحتی او را بازرسی کنند. سپس به او دستبند زده و حجابش را از سرش می‌کشند و او تمام شب را بدون حجاب و پوشش در مقابل چشم چندین افسر مرد و زندانی دیگر می‌گذراند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cair.com ، شورای روابط اسلامی آمریکایی فرم شکایتی را از جانب یک زن مسلمان محجبه به دادگاه فدرال لس آنجلس ارائه داده مبنی بر اینکه افسران پلیس در لانگ بیچ به زور حجاب او را از سرش کشیده‌اند.

کریستی پاول و همسرش در حال رانندگی در نزدیکی بلوار لانگ بیچ بوده‌اند که اتومبیل آن‌ها توسط پلیس متوقف می‌شود و کریستی به علت یک حکم دادگاه دستگیر می‌شود. اما این تمام ماجرا نبوده و در حین دستگیری افسران پلیس به او می‌گویند که باید حجابش را درآورد.

او در حین بازداشت چندین بار درخواست می‌کند که توسط یک افسر زن مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد که این سخنش نیز نادیده گرفته می‌شود. این درحالی است که حداقل 4 افسر زن در هنگام دستگیری او مشغول انجام وظیفه بوده‌اند و حتی یکی از آن‌ها او را تا محل بازداشت مشایعت می‌کند.

 افسران پلیس آمریکایی می‌گویند که او اجازه ندارد حجاب داشته باشد و آن‌ها نیز اجازه دارند به راحتی این زن مسلمان را بازرسی کنند. سپس به او دستبند زده و حجابش را از سرش می‌کشند و او تمام شب را بدون حجاب و پوشش در مقابل چشم چندین افسر مرد و زندانی دیگر می‌گذراند.

یلدا ستار وکیل حقوقی کایر در این باره گفت: عملکرد افسران پلیس لانگ بیچ غیرقابل توجیه بوده و نقض جدی تمامیت جسمانی خانم پاول بوده است. طرز برخورد علیه خانم پاول به سادگی نشان دهنده رفتار مسئولان آمریکایی علیه زنان رنگین‌پوستی است که قادر به دفاع از خودشان نیستند و در عین حال نمونه‌ای از رفتار تبعیض آمیز علیه زنان محجبه نیز محسوب می‌شود.

ستار اضافه کرد: این درحالی است که پلیس باید مدافع و حامی حقوق مذهبی مردم باشد، خصوصا در زمانه‌ای‌ که جرایم نفرت‌محور علیه جامعه مسلمانان آمریکا افزایش یافته‌اند.

خانم پاول در باره این حادثه می‌گوید: امیدوارم هیچ کس هرگز چنین احساس وحشتناکی را تجربه نکند، من می‌خواهم که خواهران مسلمانم همیشه در پوشیدن حجاب احساس امنیت و آرامش داشته باشند و برای گرفتن حق ایستادگی کنند. ما همه انسان هستیم و شایسته عدالت می‌باشیم.

کری شنکمن وکیل دادگاه درخصوص شکواییه به دادگاه می‌گوید: این افسران پلیس هیچ بهانه‌ای برای کشیدن این بانوی محجبه نداشته‌اند و آن‌ها با محروم کردن او از حجاب در مقابل چشم افسران پلیس دیگر و چندین زندانی بر اساس متمم قانون اساسی، آزادی و کرامت خانم پاول را زیر پا گذاشته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha