پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

هرگز نباید فراموش کنیم گروه ها و نحله های به وجود آمده هرگز نتوانسته اند با علم، هدایتگری و رسالت ائمه مقابله کنند و امام موسی کاظم(ع) نیز هرگز اجازه ندادند دشمنان به وظیفه الهی ایشان خدشه ای وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع طلاب و فضلای قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به جایگاه و سیره امام موسی کاظم(ع) گفت: شهادت امام موسی بن جعفر(ع) هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت داغی  ابدی بر دل شیفتگان خاندان عصمت و طهارت است.

وی افزود: امام موسی بن جعفر(ع) در شرایط و دورانی زندگی می کردند که از حساسیت فوق العاده ای برخوردار بود، تهدید عقیدتی علیه شیعیان و دشمنی بن العباس دشمنان قسم خورده شیعیان هم از طرف دیگر فشار هایی را بر امام و شیعیان ایشان وارد می کرد.

استاد حوزه ادامه داد: فشارها بر امام موسی کاظم(ع) تا جایی بود که هارون تصمیم گرفت امام را در سیاه چال های زندان بغداد حبس کند و انواع شکنجه های روحی و جسمی را علیه امام اعمال کند اما تیزبینی و هدایتگری این امام همام باعث شد تا هرگز ارتباط خود را با شیعیان قطع نکند.

وی گفت: امام موسی کاظم(ع) از طریق مکاتبه و گماشتن وکلایی با بصیرت در بین مردم به هدایت و روشنگری خویش ادامه می دادند، دشمنان می خواستند احدی از بنی هاشم زنده نماند و خاندان عصمت و طهارت را با زندان، ترور و در به در کردن در بیابان ها آزار می دادند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر افزود: با وجود تمام مصائب و فشار ها، مشیت و حکمت خداوند سبحان بر این بود که تحمل و بردباری به موسی بن جعفر(ع) ارزانی دارد که ایشان 14 سال زندان را تحمل کند و از طریق نامه به دوستان و نزدیکان پیام رسان علوم نبوی باشد.

این محقق حوزوی ابراز داشت: هرگز نباید فراموش کنیم گروه ها و نحله های به وجود آمده هرگز نتوانسته اند با علم، هدایتگری و رسالت ائمه مقابله کنند و امام موسی کاظم(ع) نیز هرگز اجازه ندادند دشمنان به وظیفه الهی ایشان خدشه ای وارد کنند.

وی گفت: آنچه مسلم است این است که هیچ یک از اهل بیت عصمت و طهارت با مرگ عادی و طبیعی از این عالم رخت برنبسته اند و این مطلب دال بر این است که اهل بیت نخستین انسان هایی هستند که در راه اعتلای کلمه حق جان خود را فدا کردند تا ارزش های الهی و قرآن زنده بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha