سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجاب

حوزه/دبیر کرسی همایش کرسی آزاد اندیشی حجاب گفت: موضوع حجاب و فطرت با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در مدرسه صدر بررسی می شود.

مهدی صدری دبیر همایش کرسی آزاد اندیشی حجاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، از برگزاری مستمر کرسی های آزاد اندیشی خبر داد و گفت: انجمن «پرچم حیا» که زیر نظر مجموعه مدرسه علمیه صدر بازار و با مدیریت آیت الله ابوالحسن مهدوی تشکیل شده است، به بررسی دلایل علمی و عقلی حجاب می پردازد.

وی با اشاره به هشت دلیل عقلی ارائه شده توسط آیت الله مهدوی در مورد حجاب گفت: مدیر انجمن پرچم حیا در مورد حجاب دغدغه و تخصص دارد و قرار است با در بوته آزمایش قرار دادن دلایل عقلی ایشان در مورد حجاب، این مباحث بررسی شود و با رسیدن به نتایج علمی و عقلی به دست آمده در کرسی های آزاد اندیشی، کتابی در زمینه حجاب در قالب جدید ، قابل درک و به زبان روز برای جوانان آماده چاپ شود.

دبیر همایش کرسی آزاد اندیشی در مورد برنامه های آتی این همایش ها بیان داشت: تا کنون دو همایش در این زمینه برگزار شده است، در برنامه اول به ارائه کلی هر هشت دلیل پرداخته شد و در جلسه دوم، حجاب و آزادی فکری مورد بحث قرار گرفت، برنامه سوم که به بررسی رابطه حجاب و فطرت اختصاص دارد با حضور مجید حجت الاسلام محسن قرائتی برگزار می شود و حکم فطرت در حجاب با عنوان "آیا فطرت حکم بر برهنگی می دهد و یا پوشش" محور اصلی این جلسه آزاد اندیشی خواهد بود.

صدری ادامه داد: این همایش‌ها با برگزاری جلسات تخصصی در زمینه هایی مانند جامعه شناسی، تاریخ و روانشناسی با حضور اساتید دانشگاه اصفهان برپا می شود و اساتید سطح بالای حوزه در جلسات آتی با شرکت در همایش ها در رسیدن به سطح مطلوب علمی و تجربی انجمن پرچم حیا را یاری خواهند داد.

دبیر انجمن پرچم حیا اظهار داشت: این انجمن علاوه بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، سعی بر آن دارد تا با برپایی کلاس های روش تدریس و ارائه راه کارهای تبلیغی، طلاب را برای تبلیغ تخصصی حجاب آماده سازد.

صدری گفت: امروز می بایست همگی در حوزه با همکاری هم در این راه گام برداریم، با توجه به وضعیت کنونی حجاب در جامعه، نیاز است حوزه ها مسائل حجاب را تبیین و با دلایل روشن این مسئله را بررسی کنند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha