جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر سعیده سادات غروی / جشنواره بانو امین

حوزه/ معاون پژوهش جامعة الزهرا(س) گفت: جشنواره پژوهشي بين المللي بانو امين، فرصت ارتقاء بخشي بيشتر به سطح پژوهشي بانوان را ايجاد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سيده سعيده غروي  امروز در جشنواره پژوهشي بين المللي بانو امين طي سخناني بيان كرد: پژوهش در جامعة‌الزهرا(س) با هدف توسعه و تعميق پژوهش‌هاي ديني و پرورش استعدادها در رشته‌هاي تخصصي معارف اسلامي از سال ۱۳۸۰ بنيان‌گذاري شد و از سال ۱۳۸۴ با استقلال از معاونت آموزشي در سه عرصه آموزش پژوهشگر، اجراي طرح‌هاي پژوهشي و تدوين متون فعاليت مي‌كند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله عليها) بيان كرد: فرهنگ سازي و ظرفيت‌سازي جهت نوآوري و حركت به سوي توليد علوم ديني و انساني، ايجاد فضاي مناسب جهت حركت پژوهشگران به سوي نوآوري و نظريه‌پردازي در حيطه علوم ديني، برگزاري كرسي هاي نظريه پردازي جهت بسط و توليد علوم ديني و زمينه‌سازي خلق آثار جديد و حمايت در جهت چاپ مقاله و كتاب از جمله اهداف اين معاونت است.

وي گفت: بعد از برگزاري اين جشنواره با شناسايي خلاهاي موضوعات پژوهشي و آسيب هاي پژوهش را بررسي خواهيم کرد و كارگروه ها و نشست هاي تخصصي پژوهشي را در دستور كار قرار مي دهيم.

غروی عنوان كرد: اين جشنواره در جهت كشف استعدادهاي علمي بانوان، تقويت و توسعه ظرفيت علمي آنان ايجاد شده تا مرجعيت علمي در هدايت آثار پژوهشي بانوان داشته باشيم.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله عليها)  با اشاره به اطلاع رساني جشنواره در دو بخش ملي و بين الملل، افزود: با ۳۰۰ مركز حوزوي و دانشگاهي در خصوص اين جشنواره ارتباط برقرار شده است، همچنين با ۹۰  كشور آسيايي و اروپايي تعامل لازم برقرار شد.

وي با بيان اينكه هزار و ۷۰۷ اثر به دبير خانه همايش ارسال شده، افزود:۶۰ درصد شركت كنندگان حوزوي ۱۲ درصد دانشگاهي، ۲۸ درصد حوزوي و دانشگاهي بوده اند.از ميان شركت كنندگان حوزوي ۲۲ درصد سطح چهار، ۴۱ درصد سطح سه و ۳۷ درصد در سطح ۲ بوده اند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) گفت: از ميان پژوهشگران بين المللي ۴۵ درصد از افغانستان، ۱۹ درصد از عراق، ۱۳ درصد پاكستان، ۵ درصد اندونزي و باقي از ساير كشورها بوده اند.

وي عنوان كرد: از ميان هزار و ۸۰۰ اثر ارسال شده هزار و ۷۰۷ اثر به ارزيابي رسيده و ۱۳۳ اثر نيز به ارزيابي تفصيلي رسيد و به ۳۳ اثر تبديل شد كه ۱۴ اثر برتر شناسايي و ۱۹ اثر شايسته تقدير شناخته شده اند.

غروي بيان كرد: با وجود اين كه بيشترين آثار ارسال شده به جشنواره در موضوع اخلاق و تربيت بوده؛ اما بيشترين برگزيده ها در آثار فلسفه بوده كه ۲۰ درصد از برگزيدگان را تشكيل داده است.

وي در پايان گفت: پس از برگزاري جشنواره بانو امين با شناسايي پتانسيل بانوان و شناخت خلا ها در موضوعات پژوهشي و آسيب هاي پژوهش برنامه ريزي خوبي انجام خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha